Ako vidíte, situácia sa čoskoro radikálne zmení. Spojené štáty i Kanada budú mať od leta k dispozícii Frontier modelového roku 2022, ktorý naviac nebude mať s Navarou prakticky nič spoločné. Od základov sa mení jeho dizajn, iné sú tiež rozmery a naftové „chudo-valce“ by ste pod jeho prednou kapotou hľadali márne. Poďme na to ale poporiadku.
Od začiatku v dvoch dĺžkach
Čo v tejto chvíli nevieme stopercentne, je fakt, či novinka preberá od svojho predchodcu pôvodný rebrinový rám, alebo či ide o kompletne novú konštrukciu. Neoficiálne sa totiž hovorí o oboch možnostiach a Nissan nám to vo svojej relatívne stručnej tlačovej správe nespresnil. Že by mohlo ísť o staršie základy, naznačuje napríklad zhodný rázvor náprav 3200 milimetrov (o 50 mm viac, než má Navara), je tu ale tiež jedno pomerne významné proti. Nový Frontier bude okrem štandardnej verzie dostupný aj vo variante s rázvorom predĺženým na 3550 mm a už z toho je zrejmé, že platforma úplne rovnaká nebude.
Asi je z vyššie uvedeného zrejmé, že auto bude existovať v dvoch dĺžkach. To menšie bude merať 5338 mm, dlhšie pre zmenu 5692 mm a šírka bude pre obe vozidlá zhodná (1854 mm). A aby tých možností bolo pre potenciálnych záujemcov ešte o niečo viac, Frontier bude zároveň ponúkaný s dvojdverovou predĺženou kabínou King Cab i klasickou štvordverovou karosériou Crew Cab, aj keď prvé z menovaných prevedení kúpite len s kratším rázvorom.
Pokiaľ ide o dizajn, automobilka tvrdí, že sa zamestnanci štylistického oddelenia nechali inšpirovať pick-upom Nissan Hardbody z osemdesiatych a deväťdesiatych rokov, zároveň to ale nemalo byť ani nostalgické retro. Názor na výsledok si dokážete po prehliadke fotogalérie určite urobiť aj sami, takže by sme si mohli zatiaľ prebehnúť ďalšie technické detaily.
V6 jedinou voľbou
Medzi predné kolesá sa bude montovať len jedna pohonná jednotka a je celkom prekvapivé, že sa tento motor pred rokom objavil tesne pred koncom kariéry pod kapotou výbehového modelu. Ťažko povedať, či chcel Nissan v predstihu overiť jeho kvality, alebo sa len zúfalo snažil udržať predaje starého auta, každopádne aj Frontier má 3,8-litrový vidlicový atmosférický šesťvalec.
Agregát s priamym vstrekovaním paliva produkuje maximálny výkon 314 koní a najvyšší krútiaci moment vrcholí hodnotou 381 newtonmetrov. V6 bude spárovaná výlučne s deväťstupňovou automatickou prevodovkou a tá bude násobiť a prenášať silu buď len na zadnú nápravu, alebo na všetky štyri kolesá s pripojiteľnou prednou nápravou.
K pozoruhodným konštrukčným detailom Frontieru patrí napríklad o šestnásť percent rýchlejší prevod riadenia, ktorý má zlepšiť reakcie na pohyb volantom i spresniť ovládateľnosť a ešte o niečo zaujímavejšie sú hydraulické silentbloky umiestnené medzi rámom a karosériou, ktorých úlohou je potlačiť vibrácie i hluk od podvozka a zároveň zvýšiť komfort posádky.
Pretože si americkí zákazníci potrpia na dobrú výbavu, Frontier dostane v základe nové multimediálne rozhranie s Apple Car-Play a Auto Android, elektronického asistenta uľahčujúceho zjazd zo svahov a hromadu ďalších bezpečnostných systémov. Vrcholný model ponesie označenie PRO-4X a bude zameraný na vyššiu odolnosť v teréne. V jeho sériovej výbave preto nájdete elektronickú uzávierku zadného diferenciálu, tlmiče Bilstein a ochranné panely na podvozku.