Doba, keď v dizajne víťazil len účel a funkčnosť, je dávno preč. A aj vďaka tomu vyzerá Locust 904 vážne dobre, nech sa na neho pozriete z ktorejkoľvek strany. Napríklad spredu. Pripomína vám niečo? Vám teda možno nie, ale na nás tento stroj s otvorenými bočnými krytmi pôsobí tak trochu ako mechanický hmyz. Čo vlastne nie je tak ďaleko od pravdy, pretože Locust je v preklade do slovenčiny kobylka.
Každopádne v dizajne tejto krupinskej novinky nájdete oveľa viac zaujímavých detailov. Neprehliadnuteľné je tiež zadné čelo, respektíve kryt motora s otvormi kopírujúcimi tvar buniek včelích plástov, ale najviac asi „svietia“ oranžové bočné boxy nad zadnými kolesami.
Tieto zvláštne formované konzoly tu nie sú len preto, aby vyzerali inak. Významným spôsobom totiž uľahčujú pravidelné servisné úkony. Pod ich krytmi sa ukrýva akumulátor s odpojovačom, tankovacie hrdlo palivovej nádrže, vzduchový filter, ventilátor prídavného chladenia hydrauliky, ale tiež nádržka kvapaliny pre ostrekovače a hrdlo na dolievanie hydraulického oleja.
Nádrže v ráme, nosnosť 1 t
Mimochodom, keď už sme pri nádržiach – tie dve hlavné na naftu a hydraulický olej sú chytrým spôsobom integrované priamo do oceľového rámu stroja. Vďaka konštrukčným zmenám a inému usporiadaniu niektorých funkčných skupín vznikol pod spomínanými boxami priestor na umiestnenie prídavných závaží. Bez nich má 904 nosnosť 900 kg, s protizávažiami sa zvýši na rovných 1000 kg.
Pravdepodobne najdôležitejším novým konštrukčným detailom, ktorý si tí pozornejší z vás už určite všimli, je samozrejme upravený tvar výložníka. Český dizajnér Martin Tvarůžek, ktorý je autorom návrhu „deväťsto štvorky“, výložník niekoľkokrát zalomil tak, aby znížil jeho hornú hranu a vylepšil tým bočný výhľad operátora. A to sa skutočne podarilo.
Výložník je v porovnaní so staršími modelmi až o 200 milimetrov nižšie a aj to prispelo k celkovému zlepšeniu výhľadu až o štrnásť percent. Pokiaľ ide o samotné pracovisko obsluhy, mnoho podrobností k dispozícii zatiaľ nemáme a chýbajú nám i fotografie. Z toho, čo vieme, môžeme prezradiť, že sa v interiéri objaví informačný (pravdepodobne dotykový) displej a chýbať nebude ani klimatizácia.
O parametroch použitej pohonnej jednotky toho zatiaľ tiež veľa nevieme. Máme ale potvrdené, že motor bude opäť pochádzať od spoločnosti Perkins a samozrejmosťou bude i to, že Locust 904 bude plniť momentálne najprísnejšie emisné limity Stage V.
zdroj: Way Industries