Ak vám meno nemeckej značky Kamag nič nehovorí, pozrite sa občas na letiskách na zvláštne vozidlá s nožnicovými zdvihákmi chladiarenských nadstavieb, ktoré rozvážajú občerstvenie k lietadlám. Alebo si všimnite ploché ťahače samotných lietadiel. Práve tieto automobily veľmi často nesú označenie Kamag.

Kamag

Druhým známym miestom, kde sa môžete so strojmi tohto výrobcu stretnúť, je Mys Canaveral, konkrétne v Kennedyho vesmírnom stredisku. Kamag má totiž s americkým kozmodrómom uzatvorenú zmluvu na dodávku špecializovaných manipulátorov a mobilných plošín, takže ak NASA potrebuje presunúť nosnú raketu z dielní na štartovaciu rampu, obvykle pri tom využije transportné mnohonápravové šasi uvedenej firmy so sídlom v meste Ulm, medzi Mníchovom a Stuttgartom.

Kamag

Najnovší model Kamagu s označením PT také obrovské náklady prevážať nemusí a ani nebude, v každom prípade aj jeho úlohou bude manipulovať s nákladom veľmi precízne, bezpečne a podľa možností čo najrýchlejšie.

Hydrostatika a veľký rejd

Najčastejšou lokalitou jeho pôsobenia budú veľké terminály, skladovacie uzly a logistické centrá, v ktorých bude premiestňovať návesy kamiónov a kontajnerové podvozky. Aby sa novému „Precíznemu ťahaču“ lepšie manévrovalo v obmedzenom priestore, dostal prednú nápravu s neobyčajne veľkým rejdom. Jeho predné kolesá natočíte až o 52 stupňov, polomer otáčania však autori nezverejnili.

Kamag PT

Pokiaľ ide o samotnú pohonnú jednotku modelu PT, ani jej parametre a výrobcu Kamag zatiaľ neprezradil. Hádame, že by mohlo ísť o vznetový motor Mercedesu, ktorý s touto firmou spolupracuje, nemôžeme ale vylúčiť, že aj v tomto smere došlo ku zmene a agregáty dodáva niekto iný.

Čo naopak vieme, je, že Kamag nemá klasickú prevodovku alebo kardan. Prenos výkonu na kolesá zadnej nápravy zabezpečuje hydrostatický pohon, takže obsluha sa nemusí starať o spojku, radenie a nedochádza ani k prerušeniu výkonu počas jazdy. Maximálna rýchlosť stroja je obmedzená na 40 kilometrov za hodinu a zaujímavé je, že týmto tempom môže ťahač jazdiť nielen dopredu, ale tiež cúvať.

Kamag PT

Pokiaľ ide o kabínu hranatú ako zápalková krabička, vstup do nej zabezpečujú dvere s výškou až 1960 mm. Sú umiestnené na pravej strane spoločne s malou plošinou. Ergonómiu vylepšuje tiež bohaté presklenie, pričom jedno z okien je aj v priestore pred nohami spolujazdca a spoločne so sústavou zrkadiel dovoľuje parkovať doslova na centimetre.

Točnica Kamagu PT je výškovo nastaviteľná hydraulickými valcami a pokiaľ vodič neprekročí rýchlosť 25 kilometrov za hodinu, môže ju zaťažiť hmotnosťou až 28 000 kg.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

zdroj: Kamag