V septembri minulého roka Ford predstavil – ak to tak môžeme nazvať – vlajkovú loď úžitkového modelového radu Transit, keď odhalil celú rodinu karosárskych verzií s celkovou hmotnosťou až 5 ton. Malé nákladné autá s dvojmontážou a pohonom zadných kolies mali čisté užitočné zaťaženie okolo 2,5 tony a vďaka tomu mohla automobilka ponúknuť napríklad minibus pre 19 a viac cestujúcich alebo dodávku L4 s nákladovým priestorom 15,1 metra kubického a podlahou schopnou prepraviť päť euro-paliet.
Pokiaľ ide o prepravný objem, čerstvá novinka je na tom ešte lepšie. Na jej plachtovú nadstavbu uložíte až desať normovaných paliet. Háčik je však v užitočnej hmotnosti.
Do tri a pol
Tranzit na úvodnej fotke je skutočne kus auta. Má rázvor náprav 4522 milimetrov, vďaka natiahnutému rámu dostal predĺžený zadný previs a samotná prestavba, ktorú vám vyrobí ktorákoľvek z 200 zmluvných firiem v 13 krajinách, môže mať váhu presahujúcu 2380 kg. K tomu si môžete priplatiť za zväčšenú 95-litrovú nádrž, pridajte k tomu priestor na spanie umiestnený nad kabínou a máte skoro istotu, že sa s týmto vozidlom bude príjemne cestovať i na dlhých trasách.
Čím toto vozidlo naopak asi neoslní, je jeho užitočná hmotnosť. Presná hodnota je pohyblivá v závislosti na presných parametroch prestavby, ale Ford odhaduje, že by to malo byť približne 950 kg. Inak povedané – na korbu síce môžete naložiť spomínaných desať paliet, ale v priemere nesmie mať žiadna viac než metrák.
Či je to málo alebo naopak stačí, bude samozrejme záležať na tom, čo máte vo zvyku prevážať. Inak bude na uvedené číslo pozerať ten, kto potrebuje naložiť toaletný papier či polystyrén a inak vodič pendlujúci s vrecami cementu alebo paletami tehiel. Každopádne v pomere k značnej veľkosti auta nie je necelá tona na náklad príliš veľa.
Druhou stranou mince je samozrejme fakt, že vám pri šoférovaní tohto auta budú stačiť papiere na osobný automobil.
Dva motory, dve prevodovky
Transit L5 bude v predaji s dvomi pohonnými jednotkami. V oboch prípadoch pôjde o preplňovaný naftový štvorvalec EcoBlue s objemom 2,0 litra, pričom ten slabší ponúkne 130 koní a najvyšší krútiaci moment 360 Nm. Druhá silnejšia alternatíva produkuje 160 koní a 390 newtonmetrov.
Bez ohľadu na voľbu majiteľa bude vždy štandardom šesťstupňová manuálna prevodovka a za príplatok bude možné objednať si aj automat s rovnakým počtom stupňov. Nech už ale nakombinujete motor so skriňou akokoľvek, vždy bude uložený naprieč a poháňať kolesá prednej nápravy.
Zoznam sériovej a príplatkovej výbavy bude s veľkou pravdepodobnosťou rovnaký ako v prípade už známych verzií, Ford sa však v závere nezabudol pochváliť, že pre toto vozidlo bude dostupný napríklad adaptívny tempomat ale aj systém udržiavania auta v jazdnom pruhu.