Ak sme Fordu doteraz v súvislosti s modelom Ranger niečo vyčítali, tak to bola absencia poriadneho motora, ktorý by dokázal konkurovať Volkswagenu Amarok V6 a v prvom rade mu ponúkol dôstojný prebytok výkonu, kultivovanosti a nenútenosti. Predovšetkým pod kapotou fantasticky fungujúcej špeciality Raptor pôsobil štvorvalec ako päsť na oko.
Ako veľmi Ford berie ohľady na motoristických novinárov, to netušíme, ale zjavne mali veľmi podobný názor i zákazníci a je úžasné, že si americká automobilka tieto námietky vypočula, uznala ich a urobila nápravu.
Konečne šesťvalec, lenže aký?
Inak povedané, s potešením vám môžeme oznámiť, že sa pod prednou kapotou nového Rangera ubytoval naftový preplňovaný vidlicový šesťvalec s objemom 3,0 litra. Veľmi radi by sme vám v tejto chvíli priblížili aj jeho technické parametra, lenže Ford sa rozhodol tieto informácie dávkovať po kvapkách. Takže popravde... momentálne ani len netušíme, či ide o 3.0 V6 koncernu VW, pretože na rovnakých základoch vzniká aj nový Volkswagen Amarok, alebo či americký pick-up spolieha na 24-ventilový agregát Power Stroke. Ten pochádza z vlastnej záhradky, vo Forde F-150 je roku 2018 a vo väčšom modeli ponúka 253 koní v kombinácii s krútiacim momentom 597 newtonmetrov.
Vrcholný šesťvalec doplnia dve verzie naftového dvojlitra s jedným alebo dvomi turbodúchadlami. Ide o známy radový štvorvalec EcoBlue, ktorý nájdete aj vo výbehovom pick-upe, konštruktéri však prepracovali jeho chladenie a nepochybne i niektoré ďalšie komponenty, opäť si ale budeme musieť počkať na detaily od Fordu.
Na iných trhoch bude nový Ranger dostupný aj s 2,3-litrovým preplňovaným benzínovým štvorvalcom EcoBoost a časom dorazí i elektrifikovaný variant, s veľkou pravdepodobnosťou postavený práve okolo uvedeného zážihového motora. Prevodovky by mali byť k dispozícii tri. K šesťstupňovému manuálu sa pripojí šesťstupňový automat i prepracovaná desaťstupňová automatická prevodovka s tesnejšie poskladanými prevodmi.
Ďalšou novinkou tohto modelového radu sú dva typy pohonu 4x4. Ten prvý v podstate kopíruje doterajší systém s elektronicky pripojiteľnou prednou nápravou a redukciou, pričom voľba režimu je vodičovi prostredníctvom otočného ovládače na stredovom tuneli. Druhý systém bude kompletne ovládaný automaticky, jednoducho vozidlo na základe preklzu kolies, miery akcelerácie, sklzu, natočenia volantu a ďalších parametrov samo zvolí rozdelenie výkonu medzi prednou a zadnou nápravou, respektíve pravou a ľavou stranou. Vodič v tomto prípade len zvolí príslušný režim, ktorý je najbližší daným podmienkam a o nič viac sa nebude starať štýlom „zvoľ a zabudni“.
Pokiaľ ide o základy nového Rangeru, tie nám Ford tiež zatiaľ nepredstavil, myslíme si ale, že ide o kompletne novú konštrukciu. Predná náprava auta bola posunutá dopredu, čím sa podarilo predĺžiť rázvor o 50 milimetrov a zároveň vylepšiť predný nájazdový uhol. O ďalších 50 milimetrov narástol rozchod náprav i šírka pick-upu. Táto zmena sľubuje viac miesta v interiéri, ale tiež zväčšenie korby i objemu nákladového priestoru.
Keď už sme pri ňom, za zmienku stojí špeciálna povrchová úprava schopná odolávať poškodeniu a samozrejme tiež zadné čelo vybavené množstvom chytrých nápadov, ktoré majiteľom uľahčia prácu. Ide napríklad o miesta vyhradené pre stolárske svorky, meter integrovaný do hrany čela a nájdete tu tiež elektrické zásuvky či zarážky, ktoré vám pomôžu rozdeliť nákladový priestor priečkami. Mimochodom, v zadných blatníkoch za kolesami nájdete stúpačky, ktoré vám pomôžu so šplhaním na korbu.
Ford o svojej novinke hovorí ako o najchytrejšom, najuniverzálnejšom a najschopnejšom modeli Ranger všetkých čias a pripomína, že má byť ideálnym nástrojom pre malé podniky, farmárov, rodiny, dobrodruhov či obchodné flotily. Predávať sa bude na viac ako 180 trhoch, pričom objednávkový systém bude v Európe spustený koncom roka 2022.
Fyzicky budú autá doručené zákazníkom začiatkom roka 2023 a zákazníci budú mať na výber plne digitálny prístrojový panel, spomínaný automat, 10,1 alebo 12-palcovú dotykovú obrazovku, nechýba tiež systém Ford Sync 4, 360-stupňový kamerový systém, svetlá matrix LEX alebo robustné háky v prednom nárazníku, ktoré vám pomôžu po zapadnutí v ťažkom teréne.
Ford o svojej novinke hovorí ako o najchytrejšom, najuniverzálnejšom a najschopnejšom modeli Ranger všetkých čias a pripomína, že má byť ideálnym nástrojom pre malé podniky, farmárov, rodiny, dobrodruhov či obchodné flotily. Predávať sa bude na viac ako 180 trhoch, pričom objednávkový systém bude v Európe spustený koncom roka 2022.
Fyzicky budú autá doručené zákazníkom začiatkom roka 2023 a zákazníci budú mať na výber plne digitálny prístrojový panel, spomínaný automat, 10,1 alebo 12-palcovú dotykovú obrazovku, nechýba tiež systém Ford Sync 4, 360-stupňový kamerový systém, svetlá matrix LEX alebo robustné háky v prednom nárazníku, ktoré vám pomôžu po zapadnutí v ťažkom teréne.
zdroj: Ford