Ak sme Fordu doteraz v súvislosti s modelom Ranger niečo vyčítali, tak to bola absencia poriadneho motora, ktorý by dokázal konkurovať Volkswagenu Amarok V6 a v prvom rade mu ponúkol dôstojný prebytok výkonu, kultivovanosti a nenútenosti. Predovšetkým pod kapotou fantasticky fungujúcej špeciality Raptor pôsobil štvorvalec ako päsť na oko.

Ako veľmi Ford berie ohľady na motoristických novinárov, to netušíme, ale zjavne mali veľmi podobný názor i zákazníci a je úžasné, že si americká automobilka tieto námietky vypočula, uznala ich a urobila nápravu.

Konečne šesťvalec, lenže aký?

Inak povedané, s potešením vám môžeme oznámiť, že sa pod prednou kapotou nového Rangera ubytoval naftový preplňovaný vidlicový šesťvalec s objemom 3,0 litra. Veľmi radi by sme vám v tejto chvíli priblížili aj jeho technické parametra, lenže Ford sa rozhodol tieto informácie dávkovať po kvapkách. Takže popravde... momentálne ani len netušíme, či ide o 3.0 V6 koncernu VW, pretože na rovnakých základoch vzniká aj nový Volkswagen Amarok, alebo či americký pick-up spolieha na 24-ventilový agregát Power Stroke. Ten pochádza z vlastnej záhradky, vo Forde F-150 je roku 2018 a vo väčšom modeli ponúka 253 koní v kombinácii s krútiacim momentom 597 newtonmetrov.

Vrcholný šesťvalec doplnia dve verzie naftového dvojlitra s jedným alebo dvomi turbodúchadlami. Ide o známy radový štvorvalec EcoBlue, ktorý nájdete aj vo výbehovom pick-upe, konštruktéri však prepracovali jeho chladenie a nepochybne i niektoré ďalšie komponenty, opäť si ale budeme musieť počkať na detaily od Fordu.

Na iných trhoch bude nový Ranger dostupný aj s 2,3-litrovým preplňovaným benzínovým štvorvalcom EcoBoost a časom dorazí i elektrifikovaný variant, s veľkou pravdepodobnosťou postavený práve okolo uvedeného zážihového motora. Prevodovky by mali byť k dispozícii tri. K šesťstupňovému manuálu sa pripojí šesťstupňový automat i prepracovaná desaťstupňová automatická prevodovka s tesnejšie poskladanými prevodmi.

Ďalšou novinkou tohto modelového radu sú dva typy pohonu 4x4. Ten prvý v podstate kopíruje doterajší systém s elektronicky pripojiteľnou prednou nápravou a redukciou, pričom voľba režimu je vodičovi prostredníctvom otočného ovládače na stredovom tuneli. Druhý systém bude kompletne ovládaný automaticky, jednoducho vozidlo na základe preklzu kolies, miery akcelerácie, sklzu, natočenia volantu a ďalších parametrov samo zvolí rozdelenie výkonu medzi prednou a zadnou nápravou, respektíve pravou a ľavou stranou. Vodič v tomto prípade len zvolí príslušný režim, ktorý je najbližší daným podmienkam a o nič viac sa nebude starať štýlom „zvoľ a zabudni“.

Pokiaľ ide o základy nového Rangeru, tie nám Ford tiež zatiaľ nepredstavil, myslíme si ale, že ide o kompletne novú konštrukciu. Predná náprava auta bola posunutá dopredu, čím sa podarilo predĺžiť rázvor o 50 milimetrov a zároveň vylepšiť predný nájazdový uhol. O ďalších 50 milimetrov narástol rozchod náprav i šírka pick-upu. Táto zmena sľubuje viac miesta v interiéri, ale tiež zväčšenie korby i objemu nákladového priestoru.

Keď už sme pri ňom, za zmienku stojí špeciálna povrchová úprava schopná odolávať poškodeniu a samozrejme tiež zadné čelo vybavené množstvom chytrých nápadov, ktoré majiteľom uľahčia prácu. Ide napríklad o miesta vyhradené pre stolárske svorky, meter integrovaný do hrany čela a nájdete tu tiež elektrické zásuvky či zarážky, ktoré vám pomôžu rozdeliť nákladový priestor priečkami. Mimochodom, v zadných blatníkoch za kolesami nájdete stúpačky, ktoré vám pomôžu so šplhaním na korbu.

Ford o svojej novinke hovorí ako o najchytrejšom, najuniverzálnejšom a najschopnejšom modeli Ranger všetkých čias a pripomína, že má byť ideálnym nástrojom pre malé podniky, farmárov, rodiny, dobrodruhov či obchodné flotily. Predávať sa bude na viac ako 180 trhoch, pričom objednávkový systém bude v Európe spustený koncom roka 2022. 

Fyzicky budú autá doručené zákazníkom začiatkom roka 2023 a zákazníci budú mať na výber plne digitálny prístrojový panel, spomínaný automat, 10,1 alebo 12-palcovú dotykovú obrazovku, nechýba tiež systém Ford Sync 4, 360-stupňový kamerový systém, svetlá matrix LEX alebo robustné háky v prednom nárazníku, ktoré vám pomôžu po zapadnutí v ťažkom teréne.

Ford o svojej novinke hovorí ako o najchytrejšom, najuniverzálnejšom a najschopnejšom modeli Ranger všetkých čias a pripomína, že má byť ideálnym nástrojom pre malé podniky, farmárov, rodiny, dobrodruhov či obchodné flotily. Predávať sa bude na viac ako 180 trhoch, pričom objednávkový systém bude v Európe spustený koncom roka 2022. 

Fyzicky budú autá doručené zákazníkom začiatkom roka 2023 a zákazníci budú mať na výber plne digitálny prístrojový panel, spomínaný automat, 10,1 alebo 12-palcovú dotykovú obrazovku, nechýba tiež systém Ford Sync 4, 360-stupňový kamerový systém, svetlá matrix LEX alebo robustné háky v prednom nárazníku, ktoré vám pomôžu po zapadnutí v ťažkom teréne.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 48 obrázkov

zdroj: Ford