Je to trochu zvláštny projekt, ktorý svojim spôsobom popiera podstatu a zameranie daného auta, na druhej strane ale žijeme v dobe, ktorá si na nejaké mantinely príliš nehrá a nepotrpí, takže nás to vlastne ani neprekvapuje. Ford chce jednoducho vyplniť ďalšiu medzeru na trhu a okrem štandardného pracovného Rangera a terénnej špeciality Raptor chce svojim zákazníkom ponúknuť niečo, čo sa viac hodí na asfaltky.

Ranger MS-RT

Zaujímavé pri tom je, že nejde o model vyvinutý čisto pod taktovkou Fordu, ale pomocnú ruku automobilke podal jeden z jej oficiálnych certifikovaných úpravcov s názvom... áno, MS-RT. Ak vám táto značka nič nehovorí, vedzte, že ide o britskú firmu, ktorá už viac než tridsať rokov spolupracuje so športovým oddelením Fordu pri vývoji komponentov pre súťažné stroje z majstrovstiev sveta rely a okrem iného si „kráti čas“ stavbou upravených dodávok Transit.

Motor ostáva sériový

Ak máte v tejto chvíli radosť, že by mohol Ranger dostať výkonnejšiu pohonnú jednotku, tak vás asi sklameme. Na preplňovaný benzínový štvorvalec 2.3 Ecoboost s výkonom 274 koní z americkej verzie tohto pickupu si stále môžeme nechať zájsť chuť a nedostaneme ani žiadny väčší a silnejší diesel. Dobrou správou je aspoň to, že sa pod prednou kapotou Rangeru MS-RT nachádza ostrejší, dvakrát preplňovaný dvojliter s maximálnym výkonom 213 koní a najvyšším krútiacim momentom 500 Nm.

Ranger MS-RT

Tento agregát je k dispozícii výlučne s desaťstupňovou automatickou prevodovkou a auto si napriek istým úpravám zovňajšku ponechalo schopnosť prevážať náklad s hmotnosťou takmer 1100 kg a stále zvládne i brzdený príves s váhou 3,5 tony.

Keď už sme u toho exteriéru, asi by sme mali dodať, že práve v tomto smere sa udialo najviac zmien. Novinka, ktorá bude dostupná v prevedení SuperCab i DoubleCab, dostala upravenú prednú masku s pozmeneným dizajnom mriežky chladiča, nový predný nárazník s integrovanými hmlovkami, prepracované boli tiež prahové nástavce a MS-RT vytiahla do strán všetky blatníky, aby bolo možné do podbehov namontovať nové 20-palcové hliníkové disky OZ Racing. Poslednou zvláštnosťou nového Rangera sú tri odtiene laku, biela Frozen, sivá Sea a čierna Agate a poznáte ho tiež podľa iného aerodynamicky optimalizovaného ochranného oblúka v prednej časti korby.

Ak vám je to málo, možno by vás mohlo v interiéri potešiť nové kvalitnejšie kožené čalúnenie s kontrastným prešívaním, ambientné osvetlenie, či navigačný systém s multimediálnym rozhraním SYNC3, ktoré dostanete bez ďalších príplatkov. Cenu Ford doteraz nezverejnil, prezradil ale, že Ranger MS-RT bude dostupné na vybraných európskych trhoch. Kedy presne a či aj na Slovensku, zatiaľ netušíme.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov