Elektrické dodávky je segment s mimoriadnym potenciálom a tak im výrobcovia venujú patričnú pozornosť. Najnovšie sa do hry v tomto segmente zapája aj Renault. Jeho nový elektrický Renault Trafic dostal označenie E-Tech Electric a ponúka riešenie najmä pre zákazníkov vyhľadávajúcich dodávku na krátke trasy s množstvom zastavením a rozjazdov počas dňa. Ak však treba, dokáže vraj zdolať aj dlhšie trasy.

Aj pre nadstavby

Rovnako ako elektrické Kangoo a Master, aj nový Trafic E-Tech Electric je pripravený aj pre aplikáciu rôznych nadstavieb, vrátane sanitných áut. Už v sériovej podobe má však šancu zaujať široké spektrum zákazníkov, dostupný totiž bude v dvoch dĺžkach (L1, L2) aj výškach (H1, H2). Rozsah dĺžok 5,08 – 5,48 a výšok 1,97 – 2,5 znamená objem nákladového priestoru od 5,8 až do 8,9 m3. Renault navyše zdôrazňuje, že vo verzii L2 dokážete vďaka otvoru v priečke za sedadlami previezť až 4,15 m dlhý náklad. Poteší aj kabína s odkladacími priestormi s celkovou kapacitou 88 l (z toho 54 l pod lavicou pre spolujazdcov).

Na pohon prednej nápravy slúži trakčný elektromotor s max. výkonom 90 kW (122 k) a krútiacim momentom 245 Nm. Energiu čerpá z batérie s kapacitou 52 kWh, čo mu stačí na normovaný dojazd 297 km (WLTP). K dispozícii bude aj verzia „Long range“ s maximálnou rýchlosťou obmedzenou na 90 km/h a normovaným dojazdom 322 km. Pre úplnosť dodáme, že ťažná kapacita elektrického Trafica je 920 kg a odvezie 1,1 t nákladu. Štandardne je vybavený jednofázovou palubnou 7 kW nabíjačkou (pre domáce nabíjanie), alebo 22 kW nabíjačkou na striedavý prúd (pre wallbox). Na nej dokáže získať 50 km dojazdu za 25 min. V budúcom roku sa objaví ako opcia aj možnosť jednosmerného rýchlonabíjania výkonom 50 kW.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

zdroj: Renault