Ak máme byť úprimní, tak v skutočnosti netušíme. Alebo inak povedané – vieme, že sa novej americkej firme na mape automobilového sveta zákony fyziky ohnúť podľa svojich potrieb určite nepodarilo. Elektromotory v nábojoch kolies nulovú hmotnosť stopercentne mať nebudú, takže pýtať sa na ich negatívny účinok je na mieste. Každopádne nech už si o tomto konštrukčnom prvku myslíme čokoľvek, Lordstown Motors mu z nejakého dôvodu verí a čoskoro ho chce zaviesť do sériovej výroby.
Tá by sa mala rozbehnúť už v septembri tohto roka v Ohiu, v bývalej továrni koncernu General Motors, ktorý tieto priestory s celkovou rozlohou 576 tisíc metrov štvorcových predal koncom roka 2019. Zdá sa vám ten progres prirýchly? Vývoj auta pochopiteľne trval dlhšie, pozoruhodné však na tom všetkom je, že Lordstown by mal mať v tejto chvíli údajne až 100 tisíc objednávok od svojich budúcich zákazníkov. Ak ide o záväznú rezerváciu s finančnou zálohou 100 dolárov, ktorá práve beží na stránkach výrobcu, znamenalo by to, že má firma predbežne vyzbieraných 10 miliónov dolárov, určite to však nie je absolútna záruka toho, že záujemcovia dané auto určite kúpia.
Výkon 600 koní, maximálka ani nie 130
Ak bude produkcia spustená a potenciálni klienti by sa rozhodli využiť svoju opciu, za 52 500 dolárov (v prepočte 43 200 eur) dostanú štvordverový päťmiestny pickup so schopnosťou ťahať príves s hmotnosťou 3,4 tony a dojazdom 250 míľ, teda približne 400 kilometrov. O tento akčný rádius by sa mali postarať akumulátory s kapacitou 109 kWh (čo je ekvivalent zhruba 32 litrov nafty), ktoré budú umiestené v podlahe platformy.
Ako sme už povedali na začiatku, model Endurance (v preklade vytrvalosť či odolnosť) dostane celkovo štyri elektromotory umiestnené v nábojoch kolies spoločne s brzdami. Každá jednotka bude mať výkon 150 koní, takže tu máme kombinovaný udávaný výkon 600 koní, alebo teda 600 hp a tým pádom 608 koní. Trvalý krútiaci moment 2711 Nm a krátkodobý špičkový až 5965 Nm vyzerajú na prvý pohľad pôsobivo, ale je nutné vziať do úvahy, že ide o jednostupňovými prevodovkami násobené hodnoty, čo už tak ohromujúco nevyzerá.
Napriek tomu by mala byť dynamika ohromujúca. Automobilka na svojich stránka sľubuje schopnosť zrýchliť z miesta na 60 míľ za hodinu (97 km/h) za obdivuhodných 5,5 sekundy, naopak najvyššia rýchlosť bude z dôvodu šetrenia batérií a dojazdu obmedzená na 80 míľ za hodinu, teda 129 km/h. Súčasťou výbavy automobilu má byť okrem iného 120-voltová zásuvka istená 20-ampérovou poistkou a v prípade nákupu zákazníci dostanú 3-ročnú záruku na vozidlo „od nárazníka k nárazníku“ a 8 rokov na samotné batérie.