Zóny, do ktorých majú zakázaný vjazd automobily so spaľovacími motormi, nech sú ich emisie akokoľvek nízke, respektíve čisté, nás na Slovensku zatiaľ netrápia, je však len otázkou času, kedy sa nás tento problém začne dotýkať aj osobne. A práve pre tieto prípady má Opel už teraz riešenie, ktoré dostalo meno Combo-e.
Novú elektrickú dodávku vám asi podrobne predstavovať nemusíme. Stojí na základoch známeho modelu Combo, akurát pôvodný trojvalcový benzínový agregát 1.2 Turbo alebo alternatívny naftový štvorvalec 1.5 CDTI nahradil elektromotor. Má výkon 100 kW, 136 koní a najvyšší krútiaci moment 260 newtonmetrov. Pohotovostnou hmotnosťou sa Opel nepochválil, ale uvádza, že Combo-e zvládne šprint z nuly na stovku za 11,2 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 130 kilometrov za hodinu.
50 kWh pod podlahou
Tých dôvodov, prečo táto kompaktná elektrická dodávka nie je rýchlejšia, bolo určite viac, tou hlavnou príčinou prísneho nastavenia obmedzovača je však snaha zamedziť rýchlemu vybíjaniu akumulátorov. Combo-e dostalo celkovo 216 článkov uložených v 18 moduloch, ktoré našli svoje miesto v podlahe medzi nápravami. Majú kapacitu 50 kWh a podľa automobilky by to malo stačiť na dojazd (podľa normy WLTP) 275 kilometrov.
V závislosti na konkrétnom trhu bude mať auto integrovanú jednofázovú nabíjačku s výkonom 7,4 kW alebo trojfázovú s výkonom 11 kW, každopádne pri nabíjaní z verejnej stanice zvládne Combo-e aj prípojku s príkonom 100 kW. Práve v takých prípadoch má nabíjanie na osemdesiat percent kapacity trvať len 30 minút, mali by sme však dodať, že dlhodobé rýchlo nabíjanie nemá na batérie tohto typu práve najlepší vplyv.
Tak ako aj štandardné Combo, aj jeho elektrická verzia bude dostupná v dvoch karosárskych prevedeniach. Základný model bez presnejšieho označenia má dĺžku 4,4 metra, rázvor 2785 milimetrov a môže prepravovať predmety s dĺžkou 3,09 metra. Tento Opel ponúkne nákladový priestor s objemom 3,3 až 3,8 metra kubického, užitočné zaťaženie 800 kilogramov a môže ťahať brzdený príves s hmotnosťou 750 kg.
Dlhší variant nosí prívlastok XL, karoséria má 4,75 metra a medzi nápravami by ste namerali vzdialenosť 2975 mm. Jeho zadná časť zvládne náklad s dĺžkou 3440 mm a môže mať objem až 4400 litrov. Tento konkrétny kus vďaka svojej veľkosti a priestorom medzi zadnými podbehmi dokáže prevážať dve štandardizované europalety za sebou, zatiaľ čo krátka verzia zvládne jednu.
Radi by sme vám samozrejme predstavili aj cenu nového Opelu Combo-e, tú však zatiaľ k dispozícii nemáme. Auto sa totiž začne predávať až na jeseň tohto roka. Ak ju nemecká automobilka, respektíve slovenské zastúpenie zverení, počítajte s tým, že ju obratom zverejníme.