„Toto je náš najúspornejší motor všetkých čias, má vyšší krútiaci moment, vyšší výkon a až o 50 percent dlhšiu životnosť. V oblasti pohonných riešení zmení pravidlá hry,“ hovorí Joel Granath, Senior Vice President Scanie a riaditeľ pohonných riešení. Pozitívny dopad na spotrebu paliva má vylepšený systém výmeny výfukových plynov, znížené vnútorné trenie a vyššia účinnosť turbodúchadla. V prípade 13-litrového motora to znamená sedempercentné zlepšenie spotreby v porovnaní so súčasnou generáciou motorov s rovnakým výkonom. V absolútnych číslach ide o úsporu štyri litre nafty na hodinu prevádzky motora pod plným zaťažením.
Nový 11-litrový motor sa ponúka vo verziách s výkonom od 202 do 368 kW (275 - 500 k).
Pokým sa budú spaľovacie motory používať, musí sa znižovať ich dopad na klímu. Nová platforma spája výkon a spoľahlivosť, na ktoré sú zákazníci Scanie zvyknutí, ale navyše prináša nižšie emisie oxidu uhličitého. „Chceme byť motorom udržateľnejšej budúcnosti a vedúci postavenie, ktoré máme medzi nákladnými vozidlami a autobusmi, zaujať aj v oblasti pohonných riešení a priemyselných motorov.“ Nové agregáty navyše spĺňajú požiadavky dané zmenami predpisov a zvládnu spaľovať zmesi bionafty a HVO.
Nový 13-litrový motor má výkon v rozmedzí 368 až 450 kW (500 - 611 k). Výkon je v porovnaní so súčasnou generáciou vyšší až o 11 a krútiaci moment o 21 %.
Nové motory sú vyrábané s použitím špičkových technológií a hlavnou motiváciou pri ich vývoji bolo, aby s nimi dokázali zákazníci dosiahnuť vyššie príjmy. Napríklad čas medzi generálnymi opravami dosahuje až 25 000 hodín. Medzi niektoré nové prvky patrí oveľa cielenejšie chladenie, pevnejší blok motora a hlava valcov a robustnejší rozvod motora s optimálne dimenzovanými ozubenými kolesami.
„Počas vývoja novej motorovej platformy sme uvažovali nad tým, ako zákazníkom uľahčiť prechod na ňu a zároveň dosiahnuť zníženie spotreby paliva a vyšší výkon,“ hovorí Henrik Nilsson, riaditeľ produktového manažmentu spoločnosti Scania pre pohonné riešenia.
zdroj: Scania Slovensko