Povedať o nejakom nákladnom aute, že je mestské, znie možno trochu divne, ak by ste ale hľadali presnú definíciu pre nový Piaggio Porter NP6, zistili by ste, že sedí absolútne dokonale. Je síce o niečo väčší než jeho predchodca, stále ale ide o kompaktné úžitkové vozidlo, ktoré má v najmenšom prevedení pôdorys s veľkosťou necelých sedem metrov štvorcových.
Až štyri dĺžky rázvoru
Bez ohľadu na prevedenie má novinka šírku len 1640 mm, výšku 1840 mm a dĺžku od 4215 do 4815 mm. Variabilný je tiež rázvor. Ak si vyberiete štandardný model, môžete mať nápravy vzdialené 2650 alebo 3070 mm. So zadnou dvojmontážou to bude 3000 alebo 3250 mm.
Keď už sme pri podvozku, určite stojí za zmienku fakt, že základom Portera je rámová konštrukcia vyrobená z vysokopevnostnej ocele. Predné kolesá sú zavesené na vzperách MacPherson a odpružené klasickými vinutými pružinami, zatiaľ čo vzadu pracuje tuhá náprava odpružená listovými perami.
Kabína je veľmi jednoduchá, vždy dvojdverová, dvojmiestna a lakovaná jednou z piatich dostupných farieb (modrá, oranžová, červená, sivá a biela). S výnimkou predného nárazníka, ktorý ostal čierny, ale sú v ňom integrované hmlovky i LED denného svietenia.
Výbehový Porter bol dostupný s benzínovým, naftovým i elektrický motorom, novinka však tento výber redukuje do jednej jedinej možnosti. Jej zadnú nápravu cez diferenciál (s piatimi alternatívnymi finálnymi prevodmi), kardan a päťstupňovú manuálnu prevodovku poháňa atmosférický zážihový štvorvalec s objemom 1,5 litra, ktorý možno trochu prekvapivo plní momentálne najprísnejší emisný limit EU6d.
Benzín + LPG alebo benzín + CNG
Agregát CombiFuel s vŕtaním 74 mm a zdvihom 87,1 mm produkuje maximálnych 106 koní pri 6000 otáčkach za minútu a najvyšší krútiaci moment kulminuje pomerne skromnou hodnotou 136 newtonmetrov pri 4500 ot./min. Teda v prípade, že auto práve spaľuje bezolovnatý benzín. Ak si vyberiete model schopný jazdiť aj na LPG, potom počítajte so znížením spomínaných hodnôt na 102 koní a 132 Nm, respektíve na 92 koní a 118 Nm, ak si dáte prednosť variantu benzín-CNG.
Ako sme už uviedli, nový Porter NP6 je dostupný so štyrmi rázvormi, tým ale možnosti voľby zďaleka nekončia. Zákazník si môže vybrať jednoduché holé šasi a nechať si na ňom postaviť prakticky ľubovoľnú nadstavbu. Potom tu máme valník s bočnicami vysokými 400 mm a tromi dĺžkami korby (2530, 2800, 3080 mm) a nakoniec nechýba ani malý vyklápač s elektro-hydraulicky ovládanou korbou, ktorá má opäť jednu z troch dostupných dĺžok (2200, 2530, 2800 mm).
Od dĺžky rámu, počtu zadných kolies a konštrukcie za kabínou sa potom odvíja aj užitočné zaťaženie, ktoré je veľmi rozdielne, ale aj v tom najhoršom prípade máte pre svoj náklad a posádku k dispozícii 815 kg. Na opačnom konci je potom model, ktorý je schopný odviezť viac, než sám váži – konkrétne 1610 kg, pričom celková hmotnosť stále nie je vyššia než 2800 kg.
Aby tých kombinácii nebolo náhodou málo, Taliani dokonca ponúkajú rozličný objem nádrží pre alternatívne palivá. Pre LPG to je buď 15 alebo 55 litrov a v prípade stlačeného zemného plynu CNG je to 55 alebo 110 litrov rozdelených do dvoch rovnako veľkých zásobníkov.
Cena nového Piaggia Porter NP6 známa momentálne nie je, domáce médiá však odhadujú, že by mohla začínať tesne za hranicou 15 tisíc eur.