Vonkajšie tvary nového D-Maxu hodnotiť nebudeme. Ako sa hovorí, krása je v oku toho, kto sa pozerá, takže to, čo sa páči jednému, inému nemusí. Je to skrátka klasický robustný pickup s otvorenou korbou, ktorý bude k dispozícii v troch karosárskych variantoch. Tým najlacnejším bude dvojdverový Single Cab, stred ponuky bude tvoriť model s predĺženou kabínou Space Cab a najväčší interiér bude mať (samozrejme na úkor dĺžky ložnej plochy) štvordverový Double Cab.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Novinka je – tak ako predchodca i staršie generácie – postavená na samostatnom rebrinovou ráme. Detailmi o jeho konštrukcii sa Isuzu nepochválilo, takže budeme predpokladať, že je veľmi podobný tomu predchádzajúcemu. Úplne identický však určite nebude. Konštruktéri totiž upravili zavesenie kolies, takže vpredu teraz nájdete dvojité lichobežníkové ramená a robustnejší stabilizátor, čím sa podarilo zvýšiť zaťaženie prednej nápravy na 1450 kg. Vzadu naďalej ostáva tuhá náprava doplnená inými listovými pružinami s nižšou hmotnosťou, použitými v záujme redukcie neodpruženej hmoty a navyše sa tvorcom podarilo zvýšiť celkový zdvih zadného zavesenia o 30 milimetrov.

3500 kg na guľu

Pre potenciálnych majiteľov, ktorí to s potrebou vlastniť úžitkové vozidlo s otvoreným nákladným priestorom myslia vážne, bude viac než vonkajšie tvary dôležitejší fakt, že nový D-Max naďalej zvládne ťahať brzdený príves s hmotnosťou až 3,5 tony a užitočné zaťaženie prekonáva hranicu 1100 kg. Úpravou jednotlivých komponentov auta (a to predovšetkým elektroinštalácie) sa podarilo zvýšiť brodivosť na 800 mm.

Isuzu D-Max

Pokiaľ ide o pohonnú jednotku pod prednou kapotou, dá sa povedať, že v tomto prípade nejde o kompletne novú techniku. Kvapalinou chladený vznetový radový štvorvalec s objemom 1,9 litra už poznáme, v ponuke je už od roku 2017, automobilka však v jeho konštrukcii urobila niekoľko dôležitých zmien. Úplne nové je napríklad turbo s elektronicky riadenou variabilnou geometriou rozvádzacích lopatiek a vymenené bolo tiež priame vstrekovanie, ktoré má byť podľa Isuzu efektívnejšie.

Štvorvalcový motor s objemom 1,9 litra dostal turbo s elektronicky riadenou variabilnou geometriou rozvádzacích lopatiek. Maximálny výkon D-Maxu je 163 koní.

Výrobca ďalej tvrdí, že jeho motor s interným typovým označením RZ4E-HI je tichší, tepelne účinnejší a produkuje menej vibrácií. A výkony? Agregát produkuje 163 koní pri 3600 otáčkach za minútu a najvyšší krútiaci moment kulminuje hodnotou 360 newtonmetrov v rozmedzí od 2000 do 2500 ot./min. Hmotnosť nového Isuzu sa v závislosti na karosérii a výbave pohybuje od 2055 do 2105 kg a spomínaný výkon stačí D-Maxu k tomu, aby sa rozbehol na 180 km/h bez ohľadu na to, či máte k dispozícií šesťstupňový manuál alebo šesťstupňový automat.

Isuzu D-Max

Podľa použitej prevodovky a stupňov výbavy (L, LS, LSE a najluxusnejší V-Cross), respektíve ich váhy, sa mení tiež priemerná spotreba. So staršou a menej presnou normou NEDC vychádza na 6,8 až 7,4 litra na 100 kilometrov, v prípade novšieho predpisu WLTP je to 8,1 až 9,2 l/100 km. Najúspornejší je model Single Cab s manuálom, ktorý má ako jediný výlučne pohon zadnej nápravy, zatiaľ čo najvyššia priemerná spotreba vychádza u Isuzu D-Max Double Cab 4WD s automatom. Keď už spomíname 4x4, za zmienku určite stojí hliníkový kardan a elektronická uzávierka zadného diferenciálu.

Rovnako ako v prípade exteriéru, neostal povestný kameň na kameni ani v interiéri. To ako vyzerá, vám lepšie než slová prezradia fotografie v galérii, takže si môžeme rovno povedať, čo k tomuto autu dostanete v rámci výbavy. V tej najvyššej V-Cross 9-palcový dotykový displej, digitálne rádio, Android Auto, bezdrôtový Apple CarPlay, ale tiež dvojzónovú automatickú klimatizáciu, osem airbagov, parkovaciu kameru, adaptívny tempomat, monitorovanie slepých uhlov či systém Lane Keep Assist v kombinácii s automatom schopný udržať auto v pruhu a TCSC, čo je skratka pre stabilizáciu prívesu. Ceny? Od 26 990 do 43 890 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov