Elektrické aurobusy majú v hromadnej doprave cestujúcich svoju nespochybniteľnú budúcnosť. Nahráva im nielen nová legislatíva a tlak na ekológiu, ale aj tichá prevádzka a reálna dynamika s plynulým priebehom výkonu, ktorý je pre cestujúcich podstatne komfortnejší, než priebeh výkonu spaľovacích motorov vybavených viacstupňovými prevodovkami. Scania preto venuje vývoju elektrických autobusov patričnú pozornosť a ako novinku posiela na trh ich novú podvozkovú platformu.
5400 Nm pre najťažšie podmienky
„Počas vývoja našej platformy pre batériové elektrobusy sme kládli dôraz predovšetkým na dojazd, výkon a ekologický dopad výroby batérie. To sú kľúčové atribúty pre vytvorenie životaschopných a udržateľných dopravných systémov. V kombinácii s najnovšími službami v oblasti e-mobility tak budeme poskytovať kompletné a vysoko konkurencieschopné riešenie pre verejnú dopravu vo všetkých regiónoch, v ktorých v súčasnosti pôsobíme,“ hovorí Carl-Joan Lööf, vedúci produktového managementu v spoločnosti Scania.
Súčasťou novej platformy ľahšej o viac ako 100 kg (v porovnaní s predchodcom) je aj nová predná náprava s nosnosťou zvýšenou zo 7,1 na 8,2 t.
Nová platforma disponuje zníženým vstupom pre cestujúcich a setom batérií s účinnejším chladením. Tie si Scania vozí na streche a obsahuje buď štyri alebo päť batérií s kapacitou 416 alebo 520 kWh (v tom prípade hovorí Scania o dojazde 500 km). O pohon sa stará trakčný elektromotor s trvalým výkonom 250 kW/340 k (krátkodobo 300 kW/408 k) a krútiacim momentom 3400 Nm (krátkodobo až 5400 Nm).
zdroj: Scania