Segment ľahkých dodávkových áut je pre výrobcov stále veľmi atraktívny a ako sa ukazuje, uživiť sa v ňom stále dokáže pomerne veľa značiek. Dvojnásobne to platí pre prípad zdieľanej techniky znižujúcej vývojové a výrobné náklady. Zjednodušene povedané, pomocou tohto receptu dokáže koncern predať rovnakú techniku zabalenú vo viacerých šatách a tak dvíhať celkové predaje jedného auta. S malými rozdielmi, iným logom na maske, samozrejme. Dobrým príkladom takto rozumného prístupu je aj Toyota Proace Max.
S trojicou dĺžok aj výšok
Aby Proace Max vyhovel čo najširšiemu počtu zákazníkov, opäť prichádza v rôznych verziách, s tromi dĺžkami, dvomi rázvormi, tromi výškami a niekoľkými karosárskymi verziami. Všetky spája rovnaký pohon, naftový štvorvalec s objemom 2,2 l a výkonom 88 kW/120 k až 132 kW/180 k. Na výber pritom bude manuálna šesťstupňová prevodovka alebo osemstupňový automat.
Objem pre náklad má v závislosti od verzie hodnotu 10 – 17 m3.
Slovenský cenník ponúkne od začiatku dve výbavové verzie – Active a Comfort. Ceny štartujú sumou 26 390 eur bez DPH (verzia Active L2H1 120 k 6MT) a končí na 42 050 eur za Comfort L4H3 180 k 8AT. To však platí len pre naftové verzie, Toyota totiž ponúka Proace Max aj v čisto elektrickej verzii Proace Max EV. A tá štartuje predajnou cenou 51 190 eur bez DPH (Active L3H2 a končí na 56 690 eur za Comfort L4H3. Trakčná batéria týchto verzií má 110 kWh a hnací elektromotor max. výkon 205 kW/279 k. Všetky verzie Proace Max budú k dispozícii od jesene 2024.
Cenník Toyota Proace Max 2024
zdroj: Toyota