Kým Európa žije vo svojej bubline plnej elektrifikovaných a výlučne elektrických noviniek, ázijská časť kontinentu stále produkuje autá výraznejšie orientované na potreby zákazníkov a s elektrifikáciou, najmä úžitkových áut, narába opatrnejšie. Aj preto sa tam stále predstavujú autá, ktoré by v krajinách EÚ nemali pri súčasnom nastavení smerovania legislatívy šancu na predaj. Jedným z podobne užívateľsky zameraných nových produktov je aj Toyota Hilux Champ 2024. Jednoduchý pracovný pick-up je všestranným autom postaveným tak, aby na jeho základoch mohlo vznikať nepreberné množstvo variácií a nadstavieb. Základ pritom zostáva aj pre ázijských zákazníkov cenovo dostupný.

Na základoch modelu Hilux Champ už vzniká aj nepreberné množstvo obytných nadstavieb.

Karavan, aj prepravník piesku

Novinka Toyoty je navrhnutá ako niekoľko základných pracovných verzií, alebo podvozok určený pre rôzne nadstavby. Celková dĺžka auta z výroby sa tak pohybuje v rozsahu 4970 – 5300 mm a o jeho pohon sa stará jeden z troch ponúkaných motorov. Základom je benzínový štvorvalec s objemom 2,0 l. Nad ním figuruje benzínový agregát s objemom valcov 2,7 l a pre záujemcov o naftu je tu turbodiesel 2.4 D-4D. Ten je k dispozícii výlučne s automatickou prevodovkou, zatiaľ čo základný benzínový štvorvalec Toyota kombinuje len s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Zaujímavosťou je, že jednoduchá konštrukcia auta je k dispozícii výlučne s pohonom zadnej nápravy, no aj vďaka tomu ju dokáže Toyota ponúkať za prijateľnú základnú cenu hlboko pod 15 000 eur (v prepočte). Novinka Toyoty však nie je určená pre trhy EÚ a jej predaj je plánovaný výlučne v Ázii.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: Toyota