Na Slovensku ani v susednej Českej republike Nissan NV300 z nejakého dôvodu oficiálne nekúpite. Či to súvisí s jeho cenou, ktorá je napríklad v Nemecku o takmer 3200 eur vyššia, netušíme. Je to možné. Každopádne toto auto sa v Európe bežne predáva a aj preto sme sa rozhodli, že jeho medzigeneračnú modernizáciu nebudeme ignorovať.
Hrany namiesto oblín
Ak ste doteraz vyrábaný model NV300 niekde zahliadli a pamätáte si, ako vyzeral, potom asi uznáte, že novinka prešla pomerne rozsiahlymi úpravami. Hlavný tvar karosérie ostal samozrejme zachovaný, predná časť je ale kompletne nová. Návrhári a v tesnom slede za nimi aj konštruktéri zmenili prednú kapotu, masku chladiča a predovšetkým svetlá. Kým spomínaný zvyšok je čisto estetická záležitosť, ktorá sa jednému páčiť bude a inému nemusí, v prípade predných svetlometov ide v prvom rade o funkčnosť, pretože za príplatok dostanete takzvané FullLED jednotky.
Nemenej dôkladná bola tiež prestavba interiéru, ktorý môže mať podľa priania zákazníka päť, šesť, osem alebo až deväť sedadiel. Tomuto priestoru dominuje nová palubná doska, a pretože tu máme v podstate Renault, asi neprekvapí, že svojim stvárnením, rozložením jednotlivých prvkov a detailmi pripomína aktuálne francúzske modely ako napríklad crossover Captur.
Nissan sľubuje kvalitnejšie materiály, lepšie spracovanie, pokročilejšiu ergonómiu, a ak by sme to mali zobrať poporiadku z užívateľského hľadiska, majiteľ sa môže tešiť na nový multifunkčný volant, odkladacie schránky a priehradky s objemom až 88 litrov, ale hlavne na infotainment s 8-palcovou dotykovou obrazovkou NissanConnect s navigačným systémom a schopnosťou pripojiť sa k chytrým mobilom prostredníctvom rozhrania Auto Android i Apple CarPlay.
Kvôli súčasnej prísnej legislatíve posudzujúcej bezpečnostné štandardy aut pri nárazových testoch zrejme neprekvapí, že prepracovaný model NV300 dostal v rámci úprav aj množstvo nových asistenčných systémov, ktoré ho približujú konkurentom ako je VW Transporter či Mercedes Vito.
Bezpečnostný upgrade
V závislosti na stupni výbavy preto Nissan môže mať senzory kontrolujúce mŕtve uhly, detekovať neúmyselné vybočenie z jazdného pruhu, adaptívny tempomat, ale zvláda tiež rozpoznávať dopravné značky a upozorňuje na vzdialenosť vpredu idúcich vozidiel. Automobilka tiež pripomína vylepšené čelné airbagy, nedodáva už ale, v čom konkrétne by mali byť iné než tie pôvodné.
Pri pohľade pod prednú kapotu by sa mohlo zdať, že na tomto mieste ostalo všetko pri starom, nie je to však tak. Nissan NV300 je aj naďalej poháňaný výlučne dvojlitrovým preplňovaným naftovým štvorvalcom dCi, aktuálne však tento motor plní najprísnejšiu emisnú normu Euro6dFull. Tento agregát bude aj naďalej dostupný v troch výkonových verziách, ich výkony sa však nepatrne zmenili.
Najslabší variant stratil 10 koní, takže ich aktuálne ponúka 110 a k tomu výlučne manuál. Prostredný naopak posilnil zo 145 na 150 koní a k nemu naviac dostanete za príplatok aj automat. Výlučne automatická prevodovka sa kombinuje s najsilnejšou pohonnou jednotkou, ktorá ostala na svojich číslach – 170 koní a 380 newtonmetrov.
Dostupný od mája
Pretože tu máme svetovú premiéru starú skutočne len niekoľko hodín, cenami vám momentálne slúžiť nemôžeme. Vieme ale, že modernizovaný Nissan NV300 dorazí na trh v máji tohto roka a dostanete na neho štandardnú záruku 5 rokov alebo 160 tisíc kilometrov.