Hovorí sa, že kto raz jazdil na Tatre 148, nevie na ňu zabudnúť. Čo je na tom pravdy, nevieme, isté však je, že aj po rokoch tvrdej služby mnohé z nich dodnes jazdia. A nielen v súkromných rukách na rôznych stavbách, či v lese, ale aj v službách dobrovoľných, či profesionálnych hasičov. V prvej línii ich síce dávno vystriedali omnoho modernejší nástupcovia, no ako záložné autá alebo lesné hasičské špeciály schopné prejsť ďalej, než bežná ťažká technika, nájdu stále uplatnenie. Český výrobca hasičskej techniky, THT Polička, preto ponúka ich profesionálnu továrenskú rekonštrukciu.

Zmodernizovaná Tatra 148 6x6 CAS 32 má celkové rozmery 8770 x 2500 x 2750 mm a svetlú výšku 290 mm.

Zásahový požiarny špeciál

Ako uvádza THT Polička, CAS 30 – T148 6x6 je legendárny zásahový požiarny automobil určený pre prepravu požiarneho družstva (vodič + 2 hasiči), hasiacich prostriedkov a hasiacich látok na hasenie vysoko horľavých materiálov. Je vybavený trojnápravovým podvozkom T148 6x6, odstredivým vodným čerpadlom, vodnou nádržou s objemom 6000 l, ďalšou 600 l nádržou na penidlo, strešnou otočnou prúdnicou a prietokovým navijakom s hadicou dlhou 60 m. Len pre pripomenutie, pôvodnú Tatru 148 6x6 CAS 32 poháňal vzduchom chladený osemvalec 12,7 V8 s max. výkonom 156 kW (212 k), ktorý dokázal Tatru s celkovou hmotnosťou 19 t rozbehnúť na max. rýchlosť 71 km/h. Jej trvalá rýchlosť bola 50 km/h a mala normovanú udávanú priemernú spotrebu nafty 31,2 l/100 km (+ 0,5 l motorového oleja na 100 km). Objem jej palivovej nádrže je 230 l.

Pri prevzatí vozidla na rekonštrukciu je posúdený momentálny stav Tatry 148 a v prípade potreby a nadmerného opotrebovania je možné s výrobcom dohodnúť aj dodatočné práce nad rámec danej špecifikácie.

V rámci rekonštrukcie dostane Tatra novú nadstavbu s rovnými bokmi s obojstranne pozinkovaných plechov s kompletne novou aktuálnou technikou a úložnými priestormi. Zadná časť je riešená pre montáž ťažného zariadenia na ťahanie prívesu s hmotnosťou 900 kg. Celá nadstavba, aj podvozok sú navyše kompletne antikorózne ošetrené s garanciou 12 mesiacov. Pri podvozku sa v THT Polička sústredia na celkovú opravu motora (vrátane preskúšania na motorovej stolici), opravu prevodoviek, diferenciálov, riadenia, rámu, aj samotnej kabíny (vrátane čalúnenia a výbavy). Cena rekonštrukcie je vždy individuálna, vzhľadom na potrebu a svojim spôsobom aj nenahraditeľnosť týchto áut je však o ich rekonštrukcie aj po rokoch stále záujem a tak sa s Tatrami 148 6x6 CAS 32 s veľkou pravdepodobnosťou ešte nejaký ten rok budeme pri zásahoch hasičov stretávať.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

zdroj: THT Polička