Segment veľkopriestorových áut bol na prelome tisícročí vo veľkom rozkvete. Zákazníci boli „hladní“ po čomkoľvek vyššom a priestrannejšom, než klasické hatchbacky a automobilky sa predháňali jedna pred druhou, aby im nejaký mohla ponúknuť. Po veľkých MPV sa však na trhu postupne začali presadzovať aj ich kompaktnejší súrodenci postavení na technike nižšej strednej triedy. Tí neskôr dokonca prebrali žezlo a stali sa ešte žiadanejší, než o číslo väčšie veľkopriestorové modely. Túto skutočnosť si dobre uvedomovali aj vo Volkswagene a preto na vtedajšie aktuálne trendy zareagovali novým modelom VW Touran. Písal sa rok 2003.
V rokoch 2004 – 2011 bol v domácom Nemecku VW Touran bez prerušenia najpredávanejším autom v segmente.
Taxikársky ideál
„Viac ako rodinné auto“, presne týmto sloganom bol 14. marca 2003 uvedený nový VW Touran na trh. Postavený na technických základoch kompaktného modelu Golf však ponúkal nielen výrazne viac miesta v kabíne, ale aj lepšiu variabilitu interiéru. Na želanie mohol byť dokonca vybavený 7-miestnym usporiadaním. V päťmiestnej konfigurácii ponúkal kufor s objemom 695 l (pri sedemmiestnej verzii 121 l), čo bol nadštandard triedy. Rovnako ako užitočná hmotnosť 660 kg. Zástupcovia automobilky nezabudli zdôrazňovať ani fakt, že každé z troch samostatných sedadiel v druhom rade malo len 17 kg. Asi preto neprekvapí, že sa Touran stal takmer okamžite aj obľúbenou voľbou nemeckých taxikárov.
Výhodou taxikárskeho Touranu bol dobrý pomer medzi pôdorysom (ľahké parkovanie) a vnútorným priestorom.
Pokračovanie až po dvanástich rokoch
VW Touran prechádzal postupným rozširovaním portfólia a modernizáciami, ktoré mu zaisťovali nielen aktuálny vzhľad, ale aj techniku. Napriek tomu sa nedala kára s prvou generáciou ťahať donekonečna a tak po 1,9 mil. predaných kusov pôvodného modelu prichádza na jar 2015 jeho druhá generácia. Rovnako ako aktuálna verzia Touranu, ponúkla už pôvodná „dvojka“ novú podvozkovú platformu MQB, batožinový priestor zväčšený na základný objem 743 l (po sklopení sedadiel 1980 l) a paletu moderných motorov TSI a TDI. Ani po 8 rokoch od predstavenia aktuálnej druhej generácie jej popularita neklesá, čoho dôkazom je celkovo 2,6 mil. predaných kusov modelového radu Touran.