MAN TGE je ľahká úžitková dodávka, ktorá v ponúkaných sériových verziách už svoje kvality ukázala pri mnohých zákazníkoch. Stále sa však nájde dosť takých, ktorých špecifické požiadavky základný MAN TGE uspokojiť nedokáže. A to je moment, kedy do hry vstupujú „nadstavbári“. Jedným z nich je aj česká spoločnosť Paragan Trucks, ktorá pre svoje nadstavby používa svoj moderný ľahký veľkoobjemový Eurobox. Ten jej dáva veľké možnosti, MAN TGE vďaka nemu dokáže premeniť nielen na špeciálnu dodávku rôznych dĺžok, ale napríklad aj na základ pre obytný karavan, či dokonca pojazdnú predajňu.
Nadstavby upravené pre TGE, v ponuke v dvoch dĺžkach
Ako prezradili predstavitelia Paragan Trucks, nadstavby Eurobox na MAN TGE sú k dispozícii v dvoch dĺžkach (XL a XXL), pričom až 85 % zákazníkov sa nakoniec rozhodne pre dlhšiu XXL. „Typový rad Eurobox sa stavia až do maximálnych možných karosovateľných dĺžok, ktorá je pri jednotlivých značkách rôzna a vychádza z rázvoru vozidla. Najbežnejšie sú však nadstavby s vonkajšou dĺžkou 5 metrov. Všetky verzie Euroboxu majú rovnakú šírku (2015 mm) i výšku (2368 mm – podľa typu podlahy), pričom tieto dva rozmery sú zvolené tak, aby boli zosúladené s našimi aerodynamickými prvkami. Na kabínu totiž štandardne montujeme bočné aerodynamické lišty a strešný spojler z našej vlastnej produkcie. Aj vďaka tomu je koncept Eurobox unikátny,“ predstavuje top-výrobok Paragan Trucks jej konateľ Ing. Jiří Pala. Len pre doplnenie, skriňa je zhotovená z ultraľahkých materiálov, vďaka čomu takto upravené vozidlá poskytujú užitočné zaťaženie až 1250 kg (v závislosti od značky podvozka).
Kolmé steny nadstavby Eurobox výrazným spôsobom zvyšujú využiteľnosť jej vnútorného priestoru.
Aj ako spomínaná predajňa
Do dvoch veľkostí XL a XXL výrobca dokáže zakomponovať rôzne prvky a technológie – podľa požiadaviek a oblasti podnikania zákazníka (chladiace zariadenie, výstuhy pre pojazdnú predajňu, cúvaciu kameru a pod.). Navyše klient má prístup k on-line konfigurátoru, aby si vybral voliteľné prvky, ktoré využije pri svojom špecifickom nasadení vozidla. S patričnou výbavou je potom van s nadstavbou Eurobox vhodný nielen pre vnútroštátnu prepravu, ale vo vyhotovení so spacou kabínou aj pre medzinárodnú dopravu. „Pokiaľ ide o podvozky, používame buď štandardné šasi s kabínou alebo tzv. znížený podvozok. V tom druhom prípade sa dodáva nedokončená kabína – bez zadnej steny a rám je nižší o sedem centimetrov, pretože tam chýba časť traverzy. Takéto nedokončené vozidlo je základom, na ktorom môžete stavať karavan, respektíve v prípade Paragan Trucks je to optimálna báza pre unifikovanú nadstavbu Eurobox,“ dodal Pala.
zdroj: MAN