Rozdiely v predpisoch podľa poveternostných podmienok
V krajinách ako Británia, Maďarsko, Holandsko, Poľsko a Portugalsko neexistuje povinnosť používať zimné pneumatiky na úžitkových vozidlách. V Nemecku musia nákladné vozidlá nad 3,5 tony používať pneumatiky s označením 3PMSF (3PMSF, z anglického Three-Peak Mountain SnowFlake) na riadených a hnacích nápravách. V Taliansku je požadovaná zimná výbava označená dopravnými značkami na konkrétnych cestách, zatiaľ čo v Bulharsku, Lotyšsku a ďalších krajinách je dokonca predpísaná minimálna hĺbka dezénu. V škandinávskych krajinách, ako napríklad Švédsko, stanovujú vozidlám nad 3,5 tony povinné používanie pneumatík 3PMSF alebo POR, pretože v týchto krajinách prevládajú extrémne poveternostné podmienky. Používanie pneumatík M+S bude povolené len do 30. novembra 2024.
Zmeny vo Francúzsku, na Islande, v Kosove a vo Švajčiarsku
Vo Francúzsku je zimná výbava povinná na špecialne označených cestách. Od 1. novembra do 31. marca musia byť vozidlá kategórie N1/N2/N3 s prípojnými vozidlami podľa rozhodnutia vybavené snehovými reťazami na dvoch hnaných kolesách. Ak sú bez prípojných vozidiel musia byť vybavené zimnými pneumatikami označenými 3PMSF najmenej na dvoch kolesách na každej náprave.
Autobusy kategórie M2/M3 musia byť taktiež vybavené buď snehovými reťazami na dvoch hnaných kolesách alebo zimnými pneumatikami 3PMSF na prednej riadenej náprave a najmenej na dvoch hnaných kolesách. Pneumatiky M+S, ktoré sa už používajú, existuje prechodné obdobie do novembra 2024. Pre vozidlá do 3,5 tony platí, že môžu používať pneumatiky s hrotmi od novembra do marca, za predpokladu, že neprekročia maximálnu povolenú rýchlosť 90 km/h a budú označené.
Prekvapivo, na Islande nie sú povinné zimné pneumatiky, avšak od 1. novembra do 14. apríla musia mat pneumatiky hĺbku dezénu minimálne 3 milimetre. Snehové reťaze sú dokonca zakázané ak by mohli poškodiť cesty. Povolené sú pneumatiky s hrotmi od 1. novembra do 14. apríla. Čo sa Švajčiarska týka, zimné predpisy boli aktualizované a to tak že teraz umožňujú používanie snehových reťazí na cestách, ktoré sú označené. V Kosove musia dopravné prostriedky s maximálnou prípustnou celkovou hmotnosťou 3,5 tony používať zimné pneumatiky M+S na všetkých kolesách od 15. novembra do 15. marca. V prípade ak majú obuté letné pneumatiky s hĺbkou dezénu minimálne 4 milimetre tak len v prípade, že použijú snehové reťaze na hnanej náprave. Autobusy a dopravné prostriedky s celkovou hmotnosťou nad 3,5 tony musia použiť snehové reťaze alebo zimné pneumatiky M+S na hnaných kolesách. V Kosove je zakázané používať pneumatiky s hrotmi.
Pneumatiky Conti Scandinavia
Rad pneumatík Conti Scandinavia ponúka všestrannú bezpečnosť po celý rok. Charakteristikou pneumatík je bezpečné jazdné vlastnosti na zimných cestách, ako aj v teplejších podmienkach. „Optimalizované zmesi dezénu v Škandinávii ponúkajú veľmi dobrú priľnavosť na snehu, ľade a mokrom povrchu bez obetovania kilometrovej životnosti, opotrebovania a životnosti dezénu“ vysvetľuje Hinnerk Kaiser, vedúci vývoja produktov pre autobusy a nákladné vozidlá. Conti Scandinavia sú pneumatiky pre všetky nápravy, využívajú špeciálnu dvojstupňovú lamelovú technológiu. To zaisťuje bezpečný výkon v zime a úsporu paliva v lete. „Vďaka vysokému obsahu prírodného kaučuku majú naše pneumatiky nižší valivý odpor a potrebnú flexibilitu pri nízkych teplotách“ dodáva Kaiser. Ďalším plusovým bodom je, že sú relatívne tiché.
Foto: cz.depositphotos.com