Elektrifikácia autobusovej dopravy, najmä tej mestskej, napreduje rýchlejšie, než v prípade kamiónov, či ťažkých úžitkových áut. Je to logické, autobusy sa totiž často pohybujú práve v husto zastavaných zónach miest a obcí a svojimi prípadnými emisiami priamo vplývajú na zdravie aj komfort obyvateľstva. Asi preto neprekvapí, že v rôznych anketách a súbojoch dnes klasické autobusy na fosílne palivá ťahajú za kratší koniec. Potvrdil to aj veľký medzinárodný porovnávací test magazínu Omnibusspiegel.

Ticho a ohľaduplne

Tohtoročného víťaza porovnávacieho testu nových autobusov roka 2024 magazínu Omnibusspiegel zvolila porota zložená zo 40 odborných novinárov a zástupcov dopravných spoločností, ktorá hodnotila nielen pohodlie cestujúcich, či „udržateľnosť“ pohonu, ale aj ekonomiku prevádzky, obstarávacie ceny, obratnosť autobusov v rôznych podmienkach, ich obsluhu a bezpečnostné systémy. Víťazný Mercedes-Benz eCitaro G je štvordverový kĺbový nízkopodlažný elektrický autobus s celkovou dĺžkou 18,13 m. Zásluhou aktívneho dynamického ovládania otočného taniera v strede disponuje veľmi dobrou manévrovateľnosťou, stabilitou v priamom smere aj na zvlnenej vozovke a jednoduchou obsluhou. Samozrejmosťou je aj celá armáda povinných, aj nepovinných bezpečnostných systémov. Jeho trakčný elektromotor čerpá energiu s li-ion akumulátorov s kapacitou 588 kWh.

zdroj: Daimler Truck