Koľko strávia vodiči kamiónov za volantom ?

Z údajov firmy Eurowag, ktorá poskytuje dopravným a logistickým spoločnostiam digitálne služby pre efektívnejšiu prevádzku vieme, že vodič kamiónu trávi na jednej trase za volantom takmer 24 hodín. Súčasťou moderných digitálnych služieb od firmy Eurowag je aj riešenie s palubnou jednotkou EVA (Enhanced Vehicle Assistant), ktorej súčasťou je aj pokročilá telematika. Tá ponúka sledovanie polohy vozidla v reálnom čase, plánovanie trás, analýzu správania vodiča, ale najmä evidenciu času jazdy a prestojov.

Vďaka týmto údajom vieme, že priemerná dĺžka prepravy je 23 hodín a 17 minút. Sú dopravcovia, ktorí sa špecializujú len na vnútroštátnu prepravu a teda jazdia denne a nepretržite. Potom sú firmy, ktoré posielajú svojich vodičov naprieč celou Európou a teda sa vodič nemusí vrátiť do domovského depa aj niekoľko týždňov.  Najdlhšia trasa kamionistu zo Slovenska je až 5046 kilometrov dlhá.

Eurowag

Kde naši vodiči jazdia najviac?

Asi neprekvapí, že slovenskí a českí kamionisti najčastejšie jazdia ako cieľové krajiny Slovensko, Česko, Maďarsko, Poľsko a Rumunsko. Významný podiel má Maďarsko, je dôležitou tranzitnou krajinou. Rakúsko ako tranzitná krajina sa v itinerári zákazníkov firmy Eurowag objavuje, prekvapivo menej. Pri prejazde hranicami susedných krajín musia firmy riešiť mýto. Vďaka systému EETS (Európska služba elektronického výberu mýta) bude situácia oveľa jednoduchšia. Od januára 2024 ju budú môcť používať aj dopravcovia zo Slovenska. Kamionistovi tak bude stačiť jediná palubná jednotka na prechod takmer všetkými krajinami EU, v ktorých sa za použitie ciest v rámci EETS platí.

Eurowag

Systém znemožní podvody s tankovacími kartami

Viaceré spoločnosti ako Eurowag, poskytujú zákazníkom palivové karty, ktoré tankovanie na cestách výrazne uľahčujú. Najväčší objem tankovania zaznamenala firma Eurowag u zákazníkov práve v Českej republike. Nasleduje Poľsko, Rumunsko a Maďarsko. Samozrejme, o tom kde sa najviac tankuje, určuje cena paliva, aj keď rozdiely nie sú až také veľké. No dôležitý je aj objem v litroch. Tu treba podotknúť moderné digitálne riešenie, v spojení s palubnou jednotkou EVA, ktoré ponúka ďalšie benefity spojené s tankovaním. Pomáhajú napríklad predchádzať podvodom s palivovými kartami. To znamená, že ak technológia zaznamená podozrivé aktivity a podvodné transakcie, tak ich jednoducho zablokuje a znemožní akékoľvek zneužitie palivovej karty.

Foto: cz.depositphotos.com

Eurowag