Malé úžitkové modely sú už neoddeliteľnou súčasťou ponuky automobilky Opel. Jej model Combo patrí už roky medzi veľmi populárne a neraz je využívaný aj rôznymi spoločnosťami jazdiacimi mimo spevnené cesty. Tam je pochopiteľne limitovaný svetlou výškou a trakciou, čo vyvoláva určitú časť dopytu aj po terénnejšej verzii. Automobilka v spolupráci s externými úpravcom Dangel preto prichádza s elegantným riešením.
S elektrickou výpomocou
Opel Combo 4x4 prichádza výlučne so silnejším naftovým motorom 1.5 CDTI (96 kW/130 k), ktorý Dangel skombinoval s malým trakčným elektromotorom na zadnej náprave. Práve ten poháňa zadné kolesá. Pod autom teda nie je žiadny hnací hriadeľ, čo zmenšuje náklady na konverziu, výrazným spôsobom znižuje hmotnosť pohonu všetkých kolies a zároveň zvyšuje svetlú výšku podvozka. Energiu pre elektromotor zabezpečuje malý 48 V akumulátor s kapacitou 4,8 kWh. Ten samozrejme opäť dvíha hmotnosť auta, ako však hovoria konštruktéri, prítomnosť elektrického pohonu zadných kolies vyváži všetky negatíva pridanej hmotnosti akumulátora. Combo 4x4 dostalo o 90 mm vyšší podvozok, aj ochranné lyžiny zospodu, aby mohlo bezpečne prekonávať aj ťažší terén. K dispozícii bude v dvoch dĺžkach, teda L1 (4401 mm), aj L2 (4751 mm).
zdroj: Stellantis