Honba na emisie z fosílnych palív môže mať niekoľko podôb. Minimálne v automobilovou priemysle, kde rozhoduje nielen každý ušetrený gram vyprodukovaného oxidu uhličitého, ale aj každý vydaný cent. Na strane automobilky, aj koncového zákazníka. Výrobcovia preto musia vymýšľať, ako z toho vykorčuľovať tak, aby ponúkli aj „čistý“ pohon, aj auto akceptovateľné u zákazníkov. Po technickej, aj finančnej stránke. A rovnako ako výrobcovia osobných áut, s tým bojujú aj producenti nákladných vozidiel a autobusov. Česká spoločnosť Tatra Trucks si otvára aj zadné dvierka v podobe naftového hybridu.

Pre každého niečo

V Tatre to majú o to zložitejšie, že ich autá využívajú zákazníci predovšetkým v ťažkých terénoch, takže každá ich konštrukcia a nový pohon musia byť schopné prejazdu náročným terénom a zachovať si pritom mobilitu, aj stabilitu pri náklonoch. Ich nový naftový hybrid sa našťastie od klasickej konštrukcie príliš nelíši. Aj tak však za kabínou pribudli trakčné batérie a medzi naftovým motorom a prevodovkou elektromotor. Presné parametre Tatra zatiaľ tají a má ísť o prototyp slúžiaci na overovacie skúšky. Podľa predstaviteľov automobilky bude hybridná Tatra Force e-Drive 8x8 Hybrid schopná aj čisto elektrickej prevádzky (na obmedzenom počte km) a je jednou z alternatív, ktorá sa objaví aj v sériovej výrobe. Verejnosti ju Tatra ukáže na pražskej výstave E-Salon v termíne 7. – 10. 11. 2024.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

zdroj: Tatra Trucks