A aká je prax?
Voláte tam opakovane, lebo nik nedvíha telefón. Alebo sa dozviete, že na vašu požiadavku nemáte nárok. Prípadne si riadne počkáte. Stalo sa, že sa čakalo aj 15 hodín! Je také čakanie, vôbec ešte pomoc? Je pomoc, ak prídete na to, že si vlastne všetko platíte a navyše o vašich peniazoch rozhoduje niekto iný, kto vám „pomoc zabezpečí“ aj keď by ste to vedeli vy lacnejšie?
Aistenčné služby sú súčasťou poistenia. Všetci sa rozhodujú len podľa ceny
V sérii článkov sa budem venovať kvalite našich asistenčných služieb. Tomu, na čo máte nárok a ako zo šlamastiky von. Rozsah asistenčných služieb si motorista „dohaduje“ pri uzatváraní PZP, respektíve havarijného poistenia. Už tu je problém. Motorista si totiž nevolí podľa rozsahu asistenčných služieb, ale iba podľa ceny poistenia. Robí to tak väčšina. Teda uzatvorí si poistku a následne zisťuje, na čo má pri asistencii nárok. Alebo nezistuje vôbec. A zistí to, až keď sú problémy a on potrebuje pomoc. Vtedy je už neskoro!
Že sa na asistenčnú linku nedokážete celé minúty dovolať je bežná vec. Často dlho trvá aj realizácia samotnej pomoci motoristom v núdzi. Poznám však aj prípad, keď pomoc prišla až po 15 hodinách!
Je škoda, že na Slovensku neexistuje poistný produkt, ktorý by sa venoval len asistencii. Napríklad nemecký automotoklub ADAC to má. Europe asistance to malo ešte vlani tiež, ale slovenským subjektom prestalo poskytovať služby. Takže slovenský motorista je chránený pred problémami jedine asistenciou značky, poprípade asistenciou tej-ktorej poisťovne.
Takže ako funguje asistenčná služba? (teoreticky)
Máte problém s autom niekde na ceste. Kontaktujete dispečing a nahlásite polohu auta a popis problému. Ten by mal zabezpečiť odtiahnutie auta do servisu. Zabezpečiť vám náhradné auto pre pokračovanie cesty, alebo vás ubytovať na hoteli a podobne. Pozor! Jedno vylučuje druhé. Ak využijete hotel, nemáte už nárok na náhradné auto a podobne.
Všetko záleží od toho, ako sú nastavené podmienky. Je rozdiel ak využívate asistenciu automobilky (vašej značky), a asistenciu poisťovne. Niektoré značky si zabezpečujú asistenciu samostatne a u niektorých voláte zmluvného partnera (nezriedka rovnaký dispečing ako pri poisťovni), ale aj v tomto prípade sa môže rozsah a krytie poskytovaných služieb líšiť. A na to sa po mojom úvode pozrime v prvej časti: