Kto nič nerobí, nič nepokazí... je preto logické, že ten, kto je na ceste najviac, má najväčšiu pravdepodobnosť byť účastníkom nehody.
Bohužiaľ, taká je doba. Záujemcov o niektoré profesie klesá. Dôvod? Primárne to je veľká zodpovednosť, málo výhod a k tomu ešte za málo peňazí. Noví záujemcovia pôjdu radšej vykonávať inú profesiu, keďže momentálne v určitých lokalitách Slovenska, ale aj EÚ je možnosť si vyberať. A buďme úprimní. Tí, ktorí vymýšľajú, môžu aj každý štvrťrok robiť niečo úplne iné...
Na internete som sa náhodne dopracoval k vyjadreniam českého ČESMAD-u Bohemia. Tí tvrdia, že negatívne vedomie o cestnej nákladnej doprave vytvárané médiami sa priamo podieľa na nezáujme o toto povolanie. Predovšetkým ide o medializáciu dopravných nehôd s účasťou nákladného vozidla. Pritom tvrdia, že nehodovosť nákladiakov počas minulého roka mierne klesla. Zhruba o 300.
Média mali, majú a budú mať vždy veľkú silu. Všetci vieme, že priame, ale aj nepriame vysielanie informácií môže mať na jedinca silný vplyv. A to sa prejaví v momente, kedy sa má rozhodnúť. Napriek tomu nie som úplne presvedčený o tom, že média svojimi negatívnymi správami o nehodách, resp. živote kamionistov ovplyvňujú vo veľkom rozsahu záujemcov o toto povolanie.
Kto chce, ten to skúsi. Ten, kto to nechá, tak spraví poväčšine z objektívnych dôvodov, medzi ktoré platí predovšetkým nízky plat, podmienky práce, práca naviac a pod. Nemali by sa skôr zástupcovia autodopravcov zamyslieť nad tým, ako ľudom - vodičom, pomôcť, a nie nad tým, čo im vraj škodí?
Niektoré komerčné média sa priživujú na nešťastí druhých. Hľadajú senzácie... Lebo chcú zaujať diváka. Vychádza to z povahy ľudí, že o také plytké správy majú väčší záujem, než o zložitejšie témy.
Každý, kto žije autami, s nimi chce byť priamo v kontakte aj počas produktívneho veku. Táto závislosť je zrejmá už v rannom detstve. Povolaní súvisiacimi s autami je nespočetne veľa. Automechanik, taxikár, vodič MKD, vodič MHD, predajca áut u dílera, obchodný predajca napr. vo farmaceutickom priemysle, ktorý najazdí tisícky kilometrov mesačne. Určité profesie sa trápia s absenciou kvalifikovanej pracovnej sily predovšetkým z dôvodu slabej motivácie nielen budúcich, ale aj terajších zamestnancov. Spokojný zamestnanec takmer vždy vytvorí lepšie a väčšie hodnoty zamestnávateľovi...
Preto to nehlásame prvýkrát, ale opakovane. Prepravcovia by sa mali v prvom rade pozrieť na skutočné dôvody nezáujmu aktuálnych vodičov, ktorých je stále dosť, no mnohí nepracujú na Slovensku a premyslieť, ako ich prilákať domov. Platovo to nemusí byť dorovnané so západom, veľmi zaváži možnosť byť viac doma s rodinou, no keď sú benefity veľmi malé, doma ich neudržia.