Elektrifikácia nákladnej dopravy so sebou prináša nielen nový druh pohonu vyžadujúci iné jazdné návyky a výkonnú nabíjaciu infraštruktúru, ale aj technické riešenia, ktoré sa pri použití spaľovacích motorov použiť nedali. Jednou z nesporných výhod elektrického pohonu je nesporne jednoduchšia základná mechanika a menej súčastí samotného hnacieho reťazca. Dôkazom je aj nová hnacia náprava od ZF určená pre nákladné autá od tých najmenších až po súpravy s celkovou hmotnosťou 44 ton.
Bez nároku na miesto
Súčasťou nápravy ZF AxTrax 2 je nielen samotný olejom chladený trakčný elektromotor (prípadne rovno dva), ale aj 3-stupňová prevodovka, riadiaca elektronika a brzdy. Výhodou sú veľmi malé nároky na priestor a ľahká konštrukcia. Tá je pri nákladných autách extrémne dôležitá, pretože umožňuje dvíhať užitočné zaťaženie ako jeden z kľúčových faktorov efektivity prepravy. Novinka má v sebe integrovaný motor s trvalým výkonom 210 kW (286 k), ZF však už teraz prezradilo, že ponúkne aj výkonnejšiu verziu s dvojicou elektrických motorov a celkovým trvalým výkonom 380 kW (517 k). V tejto konfigurácii dokáže krátkodobo náprava ponúknuť špičkový výkon až 450 kW (612 k). Novinka nájde podľa ZF uplatnenie aj v elektrických pickupoch a veľkých autobusoch.
zdroj: ZF