Ako vznikla myšlienka Renault Master Soundtrucku?
V minulom roku sa konala súťaž Give Me 5, kde 5 mladí umelci dostali možnosť nahrávať hudbu v profi podmienkach na palube mobilného nahrávacieho štúdia. Tak vznikla myšlienka kompletnej transformácie vozidla Renault Master na pojazdné štúdio. Taká zmena by bežne zabrala od 6 mesiacov do 1 roka, avšak pri tomto projekte sa firmy naozaj museli prekonať a zvládnuť túto náročnú prestavbu za menej ako pol roka. Tento šibeničný termín museli dodržať z dôvodu turné, na ktorom mal soundtruck pôsobiť.
Na projekte pracovali kovoobrábači, maliari, karosári, plastoví umelci, dokončovací pracovníci a elektrikári. Nebolo to však jednoduché museli dodržať niekoľko požiadaviek. Jednou z najdôležitejších bola hmotnosť vozidla, ktorá nemohla prekročit 3,5 tony, aby vozidlo spadalo do kategórie B. Ďaľšími požiadavkami bolo, aby obsahovalo profesionálne nahrávacie štúdio, čo je samozrejmosť už podla názvu. Nie len že auto muselo spĺnať váhový limit, ale interiér musel byť z ekologicky zodpovedných materiálov. A v poslednom bode, musela byť zachovaná DNA značky.
Vytvorenie nahrávacieho štúdia v rámci 9 m3
Okrem hmotnosti sa bojovalo aj s obmedzeným priestorom ložnej plochy vozidla Master (D 3733 mm x Š 1765 mm x V 2048 mm). V rámci 9 m3 potrebovali vytvoriť dve miestnosti, aby boli spevák a tvorca oddelený, samozrejme tak aby sa nemuselo zasahovať do kabíny vodiča. Nakoniec sa dopracovali k dvom priestorom, kde každý má menej ako 5 m2. „Nikdy predtým sme nepracovali v takých malých priestoroch. Vyžadovalo si to veľa prispôsobenia a technických znalostí, aby sme do vozidla integrovali všetko, čo sme chceli“, vyjadril sa Lucas Medus. Aby sa teda soundtruck mohol využívať ako profesionálne štúdio, vnikli dva priestory, kde v jednej miestnosti sedí zvukár spolu s potrebnou technikou a v druhom zosilňovač hlasu, ktorý hlas správne izoluje.
Úspech celého projektu
Úspech celého projektu spočíval v plynulej a harmonickej spolupráci tímov Renault, Red House a Pro Car. Výber partnerov mal zásadný význam pre úspech projektu, ktorý si vyžadoval veľkú flexibilitu a vynaliezavosť všetkých pracujúcich na projekte, ktorých bolo dokopy 20. Vďaka ním sa projekt podarilo dokončili v rekordne krátkom čase. Ergonomické návrhy a celé vyhotovenie projektu vyhovovali požiadavkám sponzora Give me 5, Youssoupa (významnej osobnosti rapového priemyslu), a jeho hudobnému tímu. Celý výsledok pozitívne ohodnotili mladí umelci, ktorí dostali možnosť nahrávania v soundtrucku, ale aj Youssoup. Ten sa pri odhalení vyjadril „Myslím si, že Renault sú kúzelníci."