Mercedes samozrejme nikde nepíše, že naftový celohliníkový šesťvalec s objemom 3,0 litra a trinásť rokov vyrábaný preplňovaný štvorvalec OM651 s objemom 2,1 litra majú problém s emisiami, respektíve spotrebou. Nič iné ale za ich vyradením z ponuky v tejto chvíli nehľadajte.
Naznačuje to len jedna veta, ktorá pripomína, že „nová generácia motorov OM654 plní normy Euro VI-E a Euro 6d“. Tá preto pokračuje aj ako náhrada starších agregátov predávaných od roku 2018, kedy bol aktuálny Sprinter uvedený na trh.
9G-Tronic už aj s pohonom zadných kolies
Aby zákazníci zdanlivo neprišli skrátka, bude dvojliter OM654 v ponuke v nových variantoch. Doterajšie verzie disponujúce výkonom 150 a 170 koní doplní základná motorizácia naladená na 114 koní a z druhej strany portfólio uzatvorí modifikácia so 190 koňmi. Čo je (určite nie náhodou) úplne rovnaký výkon, ako mal aj výbehový trojliter.
Ďalšou novinkou v Sprinteri je kombinácia motora 2,0 l s deväťstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom zadných kolies. Šesťstupňový manuál ostáva v ponuku bez zmien. A kde ostal ten vyššie spomínaný vylepšený jazdný komfort? Nie, podvozka sa netýka. Mercedes hovorí, že dvojliter je tichší a produkuje menej vibrácií. To je celé...
zdroj: Mercedes