EQV má nový vzhľad 

Model EQV spolu s modelom V sú pre značku odrazovým mostíkom do blízkej budúcnosti keďže od roku 2026 budú všetky nové dodávky Mercedesu postavené na jednotnej platforme VAN.EA, čo je skratkou pre Van Electric Architecture. Nové EQV dostalo nový dizajn exteriéru tak aj interiéru. Tu sa bavíme o luxusnom MPV a na svoje si príde každý, či rodina, alebo VIP zákazník. V závislosti od verzie za mení aj priestor, ktorý vám ponúkne, no vždy ho bude dosť. Ako prvé vás osloví nová predná maska, v ktorej za príplatok môžu byť adaptívne svetlá MULTIBEAM LED. K novému vzhľadu prispievajú aj nové disky s aerodynamickým dizajnom, ktoré môžu byť v troch veľkostiach (17, 18, 19 palcov) a tiež si môžete vybrať z piatich nových farieb. Samozrejme to nie je všetko v konfigurátore sa môžete doslova vyblázniť a priplatiť si napríklad za športovo-elegantný vzhľad v balíku AVANTGARDE

Vylepšený vzhľad interiéru

Interiér EQV vás hneď očarí, ako prvé si všimnete 12,3 palcové širokouhlé displeje s novou generáciou infotainmentu a rozhrania MBUX, ktorý ponúkne digitálny a interaktívny zážitok a môžete vďaka nemu využívať funkcie ako je riadenie komfortu ENERGIZING a navigáciu s rozšírenou realitou. EQV dostalo aj digitálnu službu Mercedes me Charge s prístupom na až 600 000 nabíjacích bodov po celej Európe vrátane rýchlonabíjacích staníc IONITY. Ďalej pribudla nová generácia volantu, ktorý má funkciu rozpoznávania zloženia rúk, čo nemusí vyhovovať úplne každému, no volant sám o sebe sa mi veľmi páči. 

Ďalšou užitočnou novinkou je bezdrôtové nabíjanie telefónov, tlmené osvetlenie kabíny vzadu pre nočnú jazdu a ambientné osvetlenie, ktoré ponúka až 64 farieb. Nesmiem zabudnúť na bezkľúčové štartovanie a čo ešte pridá na pohodlí sú bočné elektrické posuvné dvere na ľavej strane. Do auta sa nastupovalo veľmi pohodlne, pri sklopenej druhej sedačke sa pohodlne nastupovalo aj do posledného radu.  Počet miest na sedenie môže byť 6 alebo 8 podľa výbavy a teda môžete mat luxusné sedadla pre posádku alebo trojmiestne lavice. Sedačky, ktoré boli vo vystavenom vozidle boli základné, no bol som prekvapený ich kvalitou a pohodlím. Neviem si predstaviť ake pohodlné musia byť príplatkové luxunsné. V oboch zadných radoch bolo dostatočne veľa miesta na sedenie ako aj odkladaích priestorov. Veľké plus sú elektricky otávané dvere kufra s dostatočným priestorom pre batožinu aj pri osem miestnej verzii. Ložný priestor sa pohybuje od 610 až po 5010 litrov a to už je poriadny priestor. A tých možností, aké sedenie v ktorom rade si zvolíte je neskutočne veľa. 

Pohon a dojazd

Pre EQV si môžete zvoliť z dvoch variantov batérie a to 60 alebo 90 kWh, s maximálnym výkonom 150 kW (204 k) a nepretržitým výkonom 70 kW (90 k) s pohonom predných kolies. Udávaný elektrický dojazd podľa WLTP je od 231 do 357 km. Nabíjanie striedavým prúdom (AC) doma alebo na verejných nabíjačkách je do 11 kW a maximálna doba nabíjania je 10 h, pri jednosmernom prúde (DC) zvládne EQV výkon do 110 kW a plné nabitie by malo byť za 45 min. Určite vás bude zaujímať cena nového EQV, to žačína vo verzií kombi na 87 tisíc eur no v konfigurátore to dokážete posunút do úplne iných čísel. Ale s kludným svedomím môžem povedať že si zaplatíte za poriadny luxus na kolesách. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov