Koncern Daimer predstavil modernizovanú verziu elektrickej oplechovanej dodávky s označením Panel Van. Pôvodná koncepcia auta sa nezmenila, elektromotor stále poháňa prednú nápravu a dokonca i výkon 116 koní ostal identický. Stúpol však maximálny krútiaci moment z 295 na 360 newtonmetrov.
Ešte sympatickejšie je, že sa významne zväčšil i balíček lítiovo-iónových akumulátorov na 66 kWh, pričom využiteľný je z toho rovných 60 kWh. To je ekvivalent necelých 18 litrov nafty a výrobca hovorí, že by to podľa metodiky WLTP malo stačiť na akčný rádius v rozsahu od 242 do 314 kilometrov.
Uvedené čísla samozrejme stále neznamenajú, že sa eVito zmenilo z mestského rozvážacieho vozidla na plnohodnotnú dodávku určenú na diaľkové cesty. S uvedenou zásobou elektrickej energie by však už nemalo mať problém poskakovať v rámci aglomerácií celý deň bez toho, aby bol vodič v strese, či trasu zvládne alebo bude musieť hľadať voľnú nabíjačku.
Osobný Tourer je ešte o krok ďalej
Samozrejme bolo by úžasné, ak by Panel Van dostal techniku osobného prevedenia eVito Tourer, ktoré je poháňané elektromotorom s výkonom 204 koní a kapacitou až 90 kWh, ktorá podľa Mercedesu stačí na 370 kilometrov, otázkou ale je, čo by uvedená konverzia urobila s aj tak vysokou cenou.
Plechové eVito bude tak ako doteraz dostupné s dvomi rázvormi i rôznym maximálnym zaťažení. Krátka verzia má nápravy od seba vzdialené 5140 mm, objem nákladového priestoru 6000 litrov a užitočnú hmotnosť 888 kg. Predĺžené eVito ponúkne rázvor 5370 mm, „kufor“ zväčšený na 6600 litrov, ale má nepatrne znížené zaťaženie na 853 kg.
Maximálna hmotnosť ostáva na hranici 3,2 tony, batérie je možné nabíjať striedavým prúdom s nabíjačkou s maximálnym výkonom 11 kW alebo jednosmerným prúdom a potom auto zvládne výkon 80 kW. Čo v tejto chvíli nepoznáme, je presný termín uvedenia na trh a cenu, predpokladáme ale, že novinka by mohla byť na trhu najneskôr v prvej polovici budúceho roka, a potom základné čiastky určite doplníme.
zdroj: Mercedes