Elektrifikácia autobusovej dopravy napreduje míľovými krokmi a ako ukazujú jednotliví výrobcovia, zlepšuje sa každým rokom. Ide najmä o výkony a dojazdy elektrických batériových autobusov, ktoré tak dokážu v plnohodnotnej miere zastúpiť verzie so spaľovacími motormi. Dôležité je to nielen pre emisne veľmi zaťažené oblasti, ale napríklad aj pre odľahlejšie regióny, či národné parky a prírodné rezervácie. Nemecká spoločnosť Daimler Buses teraz predstavila špecialitu – elektrický autobus pre vidiek. Jeho parametre príjemne prekvapia aj zarytých skeptikov.
S technikou vlajkovej lode elektromobility
„S naším novým medzimestským autobusom Mercedes-Benz eIntouro elektrifikujeme dôležitý segment osobnej dopravy medzi mestskými centrami a vidieckymi regiónmi. Ide o ďalší krok v napredovaní transformácie smerom k celoštátnemu využívaniu lokálne CO2 neutrálnych autobusov. Náš mestský autobus eCitaro sa sériovo vyrába od roku 2018 a odvtedy spolu s našimi zákazníkmi zaviedol systém elektrického pohonu do verejnej dopravy v mnohých mestách. Sme presvedčení, že tento úspešný príbeh bude pokračovať aj v medzimestskom segmente,“ povedal Till Oberwörder, generálny riaditeľ Daimler Buses. Spomínaný model eIntouro využíva komponenty pohonu z elektrického ťahača Mercedes-Benz eActros 600, čo je podľa výrobcu kľúčové. Práve zdieľanie nových technológií zabezpečí ekonomickú efektivitu elektrických autobusov. Novinka je zatiaľ v štádiu prototypu, no už v priebehu roka 2025 ukáže Daimler Buses jeho definitívnu sériovú verziu.
K dispozícii bude v dĺžkach od 12,18 do 13,09 m, poskytne kapacitu 50 až 63 miest na sedenie, s možnosťou voľby jednej, či dvoch trakčných LFP (lítium-železofosfát)batérií, každá s kapacitou po 207 kWh. Mercedes-Benz však už teraz prezradil, že od roku 2026 pošle na trh novú generáciu NMC4 batérií (nikel-mangán-kobalt) s vyššou hustotou energie. Batérie v novom eIntoure bude možné dobíjať prúdom 300 kW a nabité budú v rozsahu od 70 do 90 minút. Elektrický autobus pre vidiek však prinesie aj ďalšie prvenstvo – prvýkrát umožní bezdrôtové (OTA) aktualizácie softvéru pre autobusy bez nutnosti návštevy servisu.
zdroj: Daimler Truck