Sprinter prišiel ako nástupca dodávky T 1, ktorá bola vo výrobe takmer 20 rokov a poznáme ju z množstva starších nemeckých seriálov a filmov. Novinka prišla s množstvom inovácii a tak hneď v tom istom roku získal aj prestížne ocenenie Van of the Year.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Najväčšou dizajnovou zmenou voči predchodcovi bol prechod z kolmo orientovanej prednej časti na aerodynamickejšie riešenie pod uhlom. Na výber ste mali z 3 rôznych rázvorov a 2 rôznych výšok. Primárne bol Sprinter zadokolka, príplatkovo ste si mohli kúpiť pohon všetkých kolies.

Ak sa vám Sprinter podobá na VW LT, nebudete ďaleko od pravdy. Vyvíjali ho spoločne a tak každá značka ponúkala svoje motory, ale dizajnom sa veľmi nelíšili. Počas svojej kariéry do roku 2006 mal niekoľko modernizácii. Prvá veľká prebehla v 2000, kedy zmenili prednú časť. Do elektrickej sústavy sa dostala zbernica CAN. Druhý facelift prišiel o 2 roky neskôr a zmeny sú opäť v prednej maske a zadných svetlách.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Ako je to so značením?

Číslovanie Sprinteru prvej generácie je trocha špecifické. Do roku 1997 to bola vždy generácia označovaná ako W901. Následne začali modely označovať od W902 po W906, kde číslo 2 až 6 na konci značilo celkovú hmotnosť, keďže Sprinter mohol mať celkovú hmotnosť od 2,8 do 6 ton. Samotné značenie automobilov začínalo opäť číslom hmotnosti, teda 2 až 6, druhé dvojčíslo značilo výkon motora v konských silách. Teda Sprinter 208 D mal 58 kW (79 k) a celkovú hmotnosť 2,8 tony.

Okrem dieselov aj benzín

I keď najviac zastúpené boli vznetové verzie, tak zákazník mal na výber aj 1 zážihový štvorvalec. Ten mal zdvihový objem 2,3 litra a 105 kW (143 k). Dieselové agregáty začínali s nepriamym vstrekovaním a radovým čerpadlom, 2,3-litrový štvorvalec OM601 a päťvalec 2.9 OM602.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

V roku 2000 prišli moderné Common-Rail pohonné jednotky, dostali označenie CDI. Menší štvorvalec OM611 mal 2,15 litra a väčší päťvalec 2,7 litra. Dostali už 4-ventilovú hlavu a najvýkonnejší variant mal až 115 kW (156 k) a 330 Nm. Označovaný bol teda Sprinter 216 až 616 CDI.

Dnes už najstaršie Sprintery bežne neuvidíte, ale tie po modernizácii z roku 2000 ešte ako tak áno. S modernými vznetovými motormi majú dobrú spotrebu, pri kvalitnom servise najazdia cez milión kilometrov a tak ci ich majitelia nechávajú. Netreba však zabudnúť na všadeprítomnú koróziu, tou je Sprinter typický a týka sa to bohužiaľ aj novších verzií.