Elektrifikácia kamiónovej dopravy je, zdá sa, nezvratný proces. A hoci ju s veľkou pravdepodobnosťou bude tvoriť niekoľko alternatív pohonu, svoje miesto tu budú mať aj ťažké elektrické ťahače s batériovým pohonom. Jeden taký práve Mercedes-Benz pripravuje do sériovej výroby, ktorá sa začne už začiatkom roka 2024. Jeho svetovú premiéru si automobilka odkladá na október 2023.
Životnosť 10 rokov/1,2 mil. km
Nemecká novinka má byť prispôsobená potrebám diaľkovej kamiónej prepravy a má sa postarať o jej rýchlejšiu tranformáciu smerom k elektrickým pohonom. Tomu konštruktéri prispôsobili aj parametre nového ťahača. O jeho pohon sa postarajú dva trakčné elektromotory s výstupným výkonom 400 kW (544 k), ktorý môže krátkodobo stúpnuť dokonca až na 600 kW (816 k). Energiu im bude dodávať lítium-železo-fosfátový akumulátor s celkovou kapacitou presahujúcou 600 kWh (odtiaľ názov eActros 600), ktorý sa by sa mal postarať o reálny dojazd na úrovni približne 500 km. Dôležitým parametrom je aj rýchlosť dobíjania, v tomto prípade by mal byť eActros schopný príjmať dobíjací prúd až 1000 kW a z 20 na 80 % sa dostať približne za polhodinu. Elektrický pohon a mechanika auta sú podľa automobilky navrhnuté tak, aby eActros spoľahlivo slúžil 10 rokov alebo 1,2 mil.km.
zdroj: Daimler