Nemecko zažilo svoj prvý autonómny kamión na verejnej ceste. Postarali sa o to spoločnosti MAN Truck & Bus a Traton Group spolupracujúce na vývoji autonómneho ťahača schopného samostatnej prevádzky bez prítomnosti vodiča. Novinka schopná autonómnej jazdy úrovne 4 má slúžiť na prepravu nákladov medzi presne definovanými logistickými uzlami, kde môže jazdiť bez prestávok a zvyšovať tým efektivitu prepravy. Výhod z ich užívania má byť však podstatne viac.
Nahradia 100 000 vodičov
Aj Nemecko je krajinou bojujúcou s nedostatkom profesionálnych vodičov. V súčasnosti ich podľa nemeckej vlády v regióne chýba až 100 000, pričom práve autonómne kamióny majú byť jedným z riešení, ktoré by mohli tento dlhoročný problém vyriešiť. MAN Truck & Bus a Traton Group má v súčasnosti patentovaných 133 riešení priamo súvisiacich s autonómnym riadením a podľa ich vyjadrení sú veľmi blízko cieľa. Ich používaním by sa totiž nezvýšil len objem prepravovaného tovaru v danom čase, ale aj bezpečnosť prepravy. Využívanie autonómnych kamiónov údajne zníži celkové prevádzkové náklady až o 15 %. "Dnes robíme ďalší veľký krok smerom k autonómnym úžitkovým vozidlám, čo je druhá veľká oblasť budúcnosti popri prechode na pohony bez emisií CO2. Tento rok spúšťame prvé testy s prototypmi, dalšie testovania medzi logistickými centrami začneme od roku 2025. Zákon o autonómnom riadení dáva nášmu priemyslu potrebnú istotu pri plánovaní, musíme však úzko spolupracovať aj s prevádzkovateľmi infraštruktúry, ako je Autobahn GmbH,“ dodáva Alexander Vlaskamp, predseda predstavenstva MAN Truck & Bus SE.