Často sa hovorí, že Achillovou pätou elektromobility je nabíjacia infraštruktúra. A je to v podstate pravda, môžete mať totiž akokoľvek dobré elektrické auto, ale ak ho nebudete mať kde nabíjať, nebude vám na nič. Reč je pritom o verejne dostupnej infraštruktúre, nie o nočnom domácom nabíjaní. Platí to aj pri elektrických nákladných autách. Najmä tých, určených na dlhé trasy s potrebou aspoň jedného, či dvoch rýchlych dobití počas cesty. Spoločnosť MAN Truck & Bus sa preto rozhodla neponechať nič na náhodu a spojila sily so spoločnosťou E.ON Drive Infrastructure budujúcou verejné nabíjačky.

Dôležité sú priestor aj výkon

„Nabíjacia infraštruktúra pre batériovo-elektrické nákladné vozidlá má zásadný význam pre úspech transformácie hnacieho ústrojenstva v nákladnej doprave,“ hovorí Alexander Vlaskamp, generálny riaditeľ MAN Truck & Bus. "MAN predstavil nákladné vozidlá bez priamej produkcie emisií oxidu uhličitého s rozsiahlym aplikačným portfóliom, aby ich však naši zákazníci mohli využívať pre svoje podnikanie, potrebujú nabíjacie zariadenia, ktoré sú verejne prístupné a dostupné aj v depách, pri nakládke a vykládke. MAN preto vynakladá množstvo úsilia na rýchly pokrok v potrebnom rozvoji nabíjacích parkovísk a nabíjacích staníc," dodal Vlaskamp.

Energetická skupina E.ON a výrobca úžitkových vozidiel MAN v rámci spolupráce zriadia približne 170 lokalít so 400 nabíjacími miestami na verejné nabíjanie elektrických nákladných vozidiel po celej Európe. Na všetkých nabíjacích miestach bude možné nabíjať výkonom až 400 kW. Usporiadanie miest bude špeciálne navrhnuté na nabíjanie elektrických úžitkových vozidiel: To okrem iného zahŕňa zariadenie na prejazd cez nabíjaciu stanicu, aby nákladné autá nemuseli manévrovať. Do konca roka 2025 je v pláne mať 80 lokalít vybavených verejne prístupnou nabíjacou infraštruktúrou.

Koncom augusta 2024 predstavil MAN spolu so svojim dlhoročným partnerom FC Bayern Mníchov ďalší vlajkový projekt. V Allianz Aréne v Mníchove vybudujú vysokovýkonné a megawattové nabíjacie miesta v troch plánovaných etapách rozširovania. Celkovo je naplánovaných 30 nabíjacích miest, denne tak bude možné nabiť až 500 elektrobusov a nákladných áut. Pozadie tohto projektu nabíjacieho parku spočíva v tom, že veľké futbalové štadióny, ako je Allianz Arena, majú veľmi výkonnú elektrickú sieť, ktorá je plne využívaná len v dňoch zápasov kvôli ich vysokým požiadavkám na elektrickú energiu pre reflektory, stravovacie prevádzky a iných spotrebiteľov. To sú ideálne podmienky na zriadenie nabíjacieho parku úžitkových vozidiel.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov