Tak inšpirovala sa americkými pickupmi, či nie? Asi áno, ale to nie je vôbec dôležité. Návrhári juhokórejskej automobilky si totiž veľmi dobre spočítali, čo zákazníci chcú, aké sú ich očakávania a čo ich presvedčí, aby sa nakoniec rozhodli pre ich produkt. V triede pracovných áut navyše do hry vstupuje aj racionálne hľadisko a odolnosť, takže postaviť univerzálne auto v tomto segmente rozhodne nie je tak jednoduché, ako by sa mohlo zdať. Kia tvrdí, že to zvládla a svoj „recept na úspech“ stelesnila v novom modeli Kia Tasman. Na trh ho chce poslať už v priebehu roka 2025.

Na ráme, s nafťákom pod kapotou

Ako tvrdí automobilka, Tasman si ide vlastnou cestou a neinšpiruje sa konkurenciou. Naopak, jedného dňa sa konkurencia bude inšpirovať Kiou. Koľko je na tomto tvrdení pravdy, zostáva otázkou, každopádne ide o silného súpera postaveného pre ten najťažší terén a dlhodobú výdrž v ňom. Tasman stojí na rámovom podvozku a ponúkne prepĺňaný benzínový, aj naftový motor. Prvým je štvorvalec 2.5 T-GDi  naladený na 281 koní a 421 Nm, zatiaľ čo racionálnejšie uvažujúcich zákazníkov má zaujať štvorvalec 2.2 CRDi s výkonom 210 koní a krútiacim momentom 441 Nm. Aj s ním zrýchli z 0 na 100 km/h za 10,4 s. O dovoze do krajín EÚ zatiaľ nepadlo ani slovo, Kia však netají, že svoje hlavné trhy zatiaľ vidí, aj z dôvodu aktuálnej legislatívy, skôr inde.

Ložná plocha má rozmery 1512 x 1572 mm. Medzi podbehmi je široká 1186 mm. Užitočné zaťaženie sa pohybuje v rozsahu 1017 – 1145 kg (podľa výbavy).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Kia Global