Úprimne, autá ako toto rozhodne nepatria medzi žiadnych krásavcov. Ich účelom však nie je priťahovať pohľady, ale oddane slúžiť a pomáhať pri každodennej práci. Presne na to bola pred časom stvorená aj Kia K2500 známa aj u nás, či jej nástupca, model Bongo. Jeho tretiu generáciu automobilka teraz omladila a posiela na trh nielen s vylepšeným interiérom, ale najmä ekologickejšími  motormi.

Aj v čisto elektrickej podobe

Dizajn malého valníka prezrádza, že má už nejaký ten rok za sebou. To čo funguje však konštruktéri nemenia, aj nové Bongo si preto zachováva optickú zaujímavosť v podobe prednej nápravy s väčšími kolesami kombinovanú so zadnou tuhou nápravou osadenou dvojmontážou s menšími diskami. Dôvodom je samozrejme účel, teda nižšie umiestnená nákladová plocha a vyššia nosnosť auta. Veľa vecí zostáva po starom aj v kabíne, hoci tu už k zmenám došlo. Z klasickej palubnej dosky teraz trčí displej multimediálneho systému, vodičove sedadlo dostalo vetranie (pod kabínou je motor a vo veľkých teplách údajne zospodu hreje) a v novom spätnom zrkadle je teraz integrovaný snímač cestného mýta.

Užitočná hmotnosť malého valníka je podľa verzie v rozsahu 900 – 1200 kg. K dispozícii bude s normálnou aj dvojitou kabínou.

Dôležitejšie sú zmeny pod kabínou. Na pohon auta teraz slúži štvorvalec s objemom 2,5 l, ktorý je už z výroby upravený na spaľovanie LPG. Ak ho skombinujete s automatickou prevodovkou, bude mať 118 kW (160 k) a 294 Nm, zatiaľ čo s manuálnou prevodovkou sú jeho parametre znížené na 100 kW (136 k) a 255 Nm (kvôli ochrane spojky a prevodovky). Veľkou zaujímavosťou je čisto elektrická verzia s trakčným elektromotorom naladeným na 132 kW (180 k) a 395 Nm. Energiu čerpá z batérie s kapacitou 58,8 kWh, vďaka ktorej automobilka novinke udáva dojazd na nabitie približne 210 km. Nová Kia Bongo sa kvôli prísnym bezpečnostným a emisným predpisom na trhy EÚ nedostane.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov