Človek až žasne, na akej úrovni je dnes komunálna technika. Ide o veľmi zložité a drahé stroje, ktoré robia svoju robotu neraz plne automaticky a tak efektívne, že zdanlivo ani nedávajú priestor na zlepšenie. Stále je však čo zlepšovať, ak nie v samotnej komunálnej nadstavbe, tak napríklad aj v pohone podvozka. Dôkazom sú najnovšie komunálne aplikácie na trojnápravovom podvozku novinky z Kopřivnice.
Spomínate na legendárnu zametaciu Pragu S5T SAM5? Jej hlučné ventilátory a čerpadlá boli častou kulisou pri zametaní a čistení ciest. Autor foto: Jiří Šmíd
Vodíková Tatra nastupuje
Keď kopřivnická Tatra ukázala svoj prvý prototyp modelu Phoenix s vodíkovým pohonom, mnohí ho považovali skôr len za „povinnú jazdu“ výrobcu ťažkých nákladných áut, ktorý musí nejakým spôsobom odprezentovať snahu o vývoj ekologického pohonu. Hlavný konštruktér automobilky už vtedy však tvrdil, že Tatra má s palivovými článkami a vodíkovým pohonom veľké plány a čaká ho reálna budúcnosť. Teraz sa zdá, že nehovoril do vetra. Vodíková Tatra Phoenix je totiž ideálnym nosičom komunálnych nadstavieb, ktoré nájdu uplatnenie najmä v husto obývaných aglomeráciách. Stačili mierne úpravy podvozka, ktorý môže niesť znak náprav 6x4 alebo 6x6 a razom sa vodíkový Phoenix zmení na zametacie auto, snežný pluh, alebo na špeciál na zvoz odpadu. Kedy sa prezentované nadstavby objavia v malosériovej výrobe, tak zostáva, zdá sa, len otázkou krátkeho času.
Vodíková Tatra je ideálnym nosičom viacerých komunálnych nadstavieb.
zdroj: Tatra Trucks