Nové vodíkové dodávky koncernu Stellantis sme si v predchádzajúcich článkoch predstavili pomerne podrobne, takže dovoľte, aby sme prezentáciu nového Citroën zobrali len telegraficky. Aj v tomto prípade platí, že zákazníci dostanú na výber dve dĺžky karosérie – kratšia verzia X má 4,95 metra, dlhšia XL 5,30 metra.
Batérie + palivový článok = 400 km
O pohon predných kolies sa postará elektromotor s výkonom 136 koní, krútiacim momentom 260 Nm a jednostupňová redukčná prevodovka. Elektrickú energiu bude motor čerpať buď z malej lítium-iónovej trakčnej batérie uloženej pod prednými sedadlami a s kapacitou 10,5 kWh, alebo palivového článku s výkonom 45 kW uloženého v motorovom priestore.
O zásobovanie článku vodíkom sa postarajú tri valcovité nádrže uložené v podlahe modulárnej platformy EMP2, ktoré sú schopné v priebehu troch minút uskladniť vodík s hmotnosťou 4,4 kg pri tlaku 700 barov. Podľa kombinovaného cyklu WLTP má auto dojazd 400 kilometrov, jeho akumulátory bude možné nabíjať aj zo zásuvky a s jeho uvedením na trh sa počíta od jesene tohto roka. Cena momentálne známa nie je.
zdroj: Citroën