Centrála Kamazu v tatarstánskom meste Naberežnyje Čelny zamestnáva vo svojich továrňach (ležiacich približne 900 kilometrov východne od Moskvy) zhruba 24 tisíc zamestnancov, zjavne to ale nestačí. Firma sa síce snaží k svojim produkčným linkám pritiahnuť pracovníkov z Uzbekistanu, ani tých ale nie je dosť. Kamaz má preto voľných až 4000 miest.
Podľa agentúry Reuters v Rusku chýbajú ľudia čiastočne aj kvôli obmedzeniam spojeným s pandémiou koronavírusu, ktoré údajne spôsobili masívny odchod ekonomických migrantov z krajiny, a práve tento výpadok chce preklenúť Federálna väzenská služba. Inými slovami, Kamazy by vyrábali väzni.
Nemajú to byť Gulagy a čo na to Nemci?
Predpokladáme, že by sa nejednalo o tie najťažšie prípady a samotná Federálna väzenská služba sľubuje, že nový systém nemá v žiadnom prípade pripomínať neslávne známy sovietsky systém pracovných a koncentračných táborov známych pod menom Gulag.
Napriek tomu však zatiaľ stále nie je jasné, či Kamaz túto ponuku skutočne prijme. Jednak panujú vcelku oprávnené obavy o kvalitu výsledných produktov, zároveň ale existuje značná pravdepodobnosť, že sa tomuto nápadu bude chcieť vyhnúť nemecký koncern Daimler, ktorý má v Kamaze 15-percetný podiel.
zdroj: Reuters