Autobus na elektrinu zaberie veľa priestoru aj pri nabíjaní
Rýchlonabíjačky Ionity sú už niekoľko rokov dostupné na viacerých nemeckých diaľniciach. Viaceré sú aj na diaľnici A3 pri lokalite Bad Honnef, medzi Frankfurtom a Kolínom nad Rýnom. Na internete sa objavili fotky elektrického autobusu z dielne belgickej značky Van Hool, ako bol pripojený k rýchlonabíjacej stanici.
Ako prebieha nabíjacie elektrického autobusu v praxi? Po viac ako dvoch a pol hodinách na rýchlonabíjačke bola úroveň batérie elektrického vozidla na 73 percentách. Počas tejto doby získal zo siete 352 kilowatthodín – nabíjací výkon bol na úrovni 143 kilowattov.
Množstvo nabitej elektrickej energie je kľudne aj štvornásobkom kapacity elektromobilu Tesla. Batéria autobusu má kapacitu takmer 500 kilowatthodín. Pre porovnanie: VW ID.Buzz má 77kW batériu.
Rýchlonabíjačky pre elektromobily zužitkuje aj autobus
Kuriózne je, že išlo o americkú verziu autobusu, takže musel byť pripojený na nabíjanie cez adaptér, čo mohlo obmedzovať možný nabíjací výkon. Obrovská batéria autobusu by mala inak bez problémov zvládnuť maximálny výkon 350 kW, ktorý dodávajú nabíjacie body Ionity. Prečo severomacedónska autobusová spoločnosť používa autobus určený pre americký trh, zostáva záhadou.
Aj tento prípad ukazuje, že ak sa má elektromobilita rozvíjať v rámci autobusového sektora, skôr či neskôr bude musieť nastať rozmach poskytovateľov rýchleho nabíjania, ktorí sa špecializujú na veľké elektrické vozidlá a zvýšené požiadavky na elektrickú energiu.
Je jasné, že bude potrebný aj väčší priestor pre takéto vozidlá: jeden autobus môže inak bežne zablokovať veľkú časť nabíjacej stanice Ionity, čo isto nie je cieľom.
Zdroj: efahrer.chip.de