Tlak na zmenšovanie emisií z dopravy spolu s novými legislatívnymi opatreniami spôsobuje postupnú transformáciu automobilového priemyslu všade na svete. V Európe sa však prejavuje najintenzívnejšie a tak mnohí výrobcovia uvádzajú svoje elektromobily najskôr na Starom kontinente. Výnimkou nakoniec nie je ani japonské Isuzu. Ten svoj nový elektrický pickup uvedie najskôr v Európe, zvyšok sveta sa pridá až neskôr.
Elektrický pickup D-MAX BEV uvedie Isuzu najskôr v Európe, až neskôr sa pridajú aj trhy v Austrálii a Thajsku.
S dvomi elektromotormi
Podľa automobilky je jej nový pickup D-MAX BEV skonštruovaný tak, aby bezpečne zvládal rovnaké úlohy ako jeho naftová verzia. Báť by sa teda nemal tvrdej práce, ani terénu a brodenia v hlbokom blate a vode. Týmto podmienkam je prispôsobený aj samotný pohon a podvozok, teda silný rám a utesnený elektrický pohon s dostatočnými ochranami pred poškodením v ťažkom teréne. Ako uvádza Isuzu, elektrický D-MAX dostal tzv. „e-nápravy“, teda špecifickú konštrukciu s dvojicou elektromotorov. Každý z nich poháňa jednu nápravu, kým predný pohon zabezpečí elektromotor s výkonom 40 kW (54 k), vzadu bude silnejší, naladený na 90 kW (122 k). Výsledkom je systémový výkon 130 kW (177 k) a krútiaci moment 325 Nm. Maximálna rýchlosť elektrického pickupa je 130 km/h, čo je však ešte dôležitejšie, na korbe odvezie 1000 kg a utiahne príves ťažký 3,5 t. Ceny zatiaľ známe nie sú.
zdroj: Isuzu