Myšlienka prestavby klasického benzínového, či naftového terénneho auta na elektromobil sa na prvý pohľad síce javí ako totálna zbytočnosť, ktorú nikto nepotrebuje, v skutočnosti má však racionálne jadro. Existujú zákazníci, ktorí sa potrebujú po areáli, či v lese pohybovať nielen ekologicky, ale aj potichu. Charakteristika elektrického pohonu navyše nahráva jazde v teréne, pretože regulácia elektromotora a jeho okamžitý záťah vytvárajú dobré podmienky na lepšiu trakciu, než pri bežných autách so spojkou, mechanickou, či automatickou prevodovkou a spaľovacím motorom. Česká spoločnosť MW Motors to zrejme vníma rovnako a tak uvádza na trh svoj ďalší elektrifikovaný offroad.

Prvý Spartan EV využíval technický základ ruského UAZ-u.

Indická „kuchyňa“

Kým predchádzajúci model MWM Spartan EV využíval ako technický základ ruský UAZ, novinka si berie ako vzor ešte východnejšie produkovaný model – indický offroad Force Gurkha. Česká spoločnosť do jeho útrob zamontovala trakčnú batériu s kapacitou 61 kWh a elektromotor s výkonom 130 kW (177 k), dala mu príhodné označenie Spartan 2.0 a vybavila ho nielen tradičným pohonom 4x4 s uzávierkami všetkých diferenciálov, ale aj asistentom zjazdu. Batéria znesie rýchlonabíjanie na DC nabíjačke (koncovka CCS), pričom auto podporuje aj V2L, teda schopnosť nabíjať z auta externé elektrické príslušenstvo. Zaujímavosťou je aj schopnosť príjmania aktualizácií vzduchom. Normovaný dojazd je na úrovni približne 240 km. Novinka je zatiaľ určená výhradne pre Anglicko, kde sa bude predávať za necelých 60 000 eur (predchádzajúci Spartan EV vychádzajúci z UAZ-u stále necelých 40 000 eur). 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: MW Motors