Segment pracovných pickupov je špecifický nielen samotnými autami, ale aj prístupom, akým k nim pristupujú ich prevádzkovatelia. Kým jedna skupina autá využíva vyslovene na prácu a ich technike nevenujú nijak prehnanú pozornosť, tá druhá ich vyslovene šľachtí a upravuje tak, aby s nimi zdolávala odľahlé oblasti a zvládla podstatne ťažší terén, než ich bežné sériové konfigurácie. A rovnako k pracovným autám pristupujú aj automobilky. Buď z nich stavajú „oholené“ pracovné verzie určené na ťažkú prácu bez rozmaznávania posádky zbytočne drahou výbavou (v duchu hesla za málo peňazí veľa muziky), alebo naopak z nich výrobca robí doslova výkladnú skriňu svojich možností a vybaví ich luxusom, či funkčnými doplnkami, ktoré prakticky nemajú hraníc. Práve do tejto kategórie môžeme zaradiť aj Ineos Grenadier Qurtermaster upravovaný priamo autorizovaným zastúpením značky.
Ďaleko od civilizácie
Úpravami sériových pickupov sa zaoberá aj veľa európskych spoločností, pričom nie sú výnimkou ani priamo továrenské úpravy zamerané na zvýšenie odolnosti a priechodnosti. Tentoraz však upriamime pozornosť na austrálske zastúpenie značky Grenadier, ktoré začalo ponúkať vlastné úpravy sériového pickupu Quartermaster. Práve Austrália je totiž kontinent charakteristický obrovskými opustenými oblasťami, v ktorých je človek ďaleko od civilizácie a ponechaný napospas vlastnému osudu. A kto iný by mal vedieť lepšie, čo všetko posádka takéhoto auta potrebuje, ak nie práve spoločnosť priamo z tohto regiónu. Ponúkaný špeciál vychádza z terénnejšie zameranej verzie Trailmaster, aby však jej benzínový radový šesťvalec od BMW (210 kW/286 k) zvládol aj ďaleké výpravy, dostal Grenadier väčšiu palivovú nádrž s objemom až 168 l, zvýšené sanie (aby pri brodení motor nenabral vodu), príplatkové uzávierky a druhú li-ion batériu Alpha 150 (150 A) schopnú poháňať doplnkovú elektrickú výbavu. Nechýba v nej dokonca ani vysielačka, ktorá je v niektorých austrálskych oblastiach dokonca povinná.
Pohľad na auto prezradí aj prítomnosť nadstavby ukrývajúcej nákladovú plochu, dve externé rezervné kolesá a skladací rebrík, pomocou ktorého sa dá vyliezť na spevnenú strechu nadstavby vybavenú masívnym strešným nosičom. Upravený je pochopiteľne aj podvozok, ten dodala austrálska spoločnosť JMACX a okrem adaptívnych tlmičov dostal aj zosilnené ramená, odolnejšie silentbloky a pevnejšie disky obuté do terénnych pneumatík BF Goodrich KM3. Dopyt po podobných úpravách je aj v Európe, viaceré európske zastúpenia už preto ohlásili, že autá pre zákazníkov upravia na podobnú úroveň. Či ich však vybavia aj väčšími palivovými nádržami, známe nie je. Len doplníme, že štandardne má Ineos Grenadier benzínovú nádrž na 90 l paliva.