K motorizácii nového školského autobusu koncern Hyundai doposiaľ nepovedal ani slovo, predpokladáme ale, že v Spojených štátoch či na domácom trhu by mohol byť poháňaný štandardným 3,5-litrovým atmosférickým benzínovým šesťvalcom s maximálnym výkonom 240 koní a najvyšším krútiacim momentom 310 Nm.
Európske ulice by toto auto mohlo naopak brázdiť vďaka preplňovanému naftovému štvorvalcu s objemom 2,2 litra, výkonom 177 koní a krútiacim momentom 430 newtonmetrov. Kým zážihová V6 je štandardne párovaná s osemstupňovým automatom, diesel ho má za príplatok. V jeho prípade je totiž v základe šesťstupňový manuál.
Bezpečnosť na prvom mieste
Ako sme už spomenuli, Staria Kinder bude dostupná v jedenásť a pätnásťmiestnej verzii, pričom tá prvá dostala na domácom kórejskom trhu cenovku v prepočte 25 100 eur a auto s väčšou prepravnou kapacitou stojí 27 tisíc eur.
Sympatické je, že všetky sedadlá v oboch autách majú k dispozícii výškovo nastaviteľné bezpečnostné pásy, aby si školopovinný cestujúci mohol upraviť jeho pozíciu podľa svojich telesných proporcií. Nechýba ani signalizácia stavu, takže ak sa niekto zámerne či zo zábudlivosti nepripúta, vodič o tom bude informovaný.
Opäť kvôli bezpečnosti je auto (okrem výrazného laku) vybavené svetelnými rampami na streche vpredu i vzadu, aby mohla obsluha vozidla upozorniť okolitú premávku na nastupovanie či vystupovanie detí. Z rovnakého dôvodu je na boku Starie Kinder na strane vodiča malá výklopná rampa so signálom STOP, ktorá má ostatným vodičom tiež pripomenúť zvýšené nebezpečenstvo.
zdroj: Hyundai