Nový Casper je na domácom kórejskom trhu obrovský hit, ktorý si v prvý deň kúpilo takmer 20 tisíc zákazníkov. Nie divu. Miniatúrny crossover je tam dostupný v základe za zhruba 10 tisíc eur, za ktoré dostanete 3595 mm dlhé, 1595 mm široké a 1575 mm vysoké štvormiestne autíčko s rázvorom 2,4 metra. A najnovšie vám ho Hyundai predá aj v úžitkovom prevedení s dodatkom Van.
Rozmery „oholeného“ modelu ostali v zásade rovnaké, pričom zvonka sa od bežného prevedenia odlišuje len 15-palcovými plechovými oceľovými diskami, chýbajúcim strešným nosičom a jednoduchším lakovaním.
Ten hlavný rozdiel samozrejme objavíte po otvorení dverí. Zozadu zmizli sedačky a z bezpečnostných dôvodov sú predné sedadlá i všetky okná od nákladu oddelené oceľovými mrežami. Za zadnými dverami nájdete nákladový priestor s maximálnym objemom 940 litrov, čo na auto tejto veľkosti vôbec nie je zlé číslo.
Pod prednou kapotou ľahkého úžitkového vozidla pracuje litrový atmosféricky plnený trojvalec s výkonom 56 kW (75 koní), krútiacim momentom 95 newtonmetrov a silu pohonnej jednotky prenáša na predné kolesá štvorstupňová automatická prevodovka.
V Kórei sa Casper Van predáva za cenu základného osobného modelu, pričom v jeho výbave musíte oželieť nielen zadnú lavicu, ale tiež dotykovú obrazovku multimediálneho systému a pár ďalších detailov. V skutočnosti však Van nie je taká „socka“, ako by sa mohlo zdať.
V jeho výbave nájdete diódové svetlá, zadné parkovacie senzory, 4,2-palcový digitálny prístrojový panel, bluetooth, konektor USB, dva reproduktory, tempomat a dokonca automatický systém prepínania diaľkových svetiel, asistenta, ktorý vás podrží v jazdnom pruhu či techniku schopnú zabrániť kolíziám automatickým brzdením.
Príplatková výbava potom ako keby vypadla z ktoréhokoľvek luxusného auta vyššej triedy. Objednať si môžete vyhrievané i ventilované sedadlá čalúnené kožou, vyhrievaný volant, elektro-chromatické spätné zrkadlá, pozdĺžne nosníky strešného nosiča či iný predný nárazník.
Trochu komplikovanejšie to je, pokiaľ ide o predaj tohto auta mimo domáci trh. Kórejci sú na konkrétne informácie pomerne skúpi, s ohľadom na stále menšiu ponuku malých áut v Európe je však veľmi pravdepodobné, že sa toto auto môže raz objaviť aj u nás. Tým skôr, že pre úžitkové modely sú emisné limity predsa len o niečo benevolentnejšie. Háčik je akurát v tom, že Hyundai bude chcieť najprv uspokojiť hlad domácich motoristov, takže termín možného exportu do EÚ je teraz vo hviezdach.
zdroj: Hyundai