Historické autobusy dokumentujú, akú dlhú cestu urazil nielen dizajn autobusov, ale aj ich konštrukcia a usporiadanie kabíny pre cestujúcich. Kým v minulosti vznikli autobusy s primárnym cieľom dopraviť cestujúcich z miesta A na miesto B, dnes sa k potrebe prepravy pridávajú aj vysoké požiadavky na komfort a bezpečnosť. Rovnako ako v minulosti, aj dnes však platí, že sa výrobcovia autobusov snažili poskytnúť to najlepšie, čo bolo v danej dobe možné. Dôkazom sú aj dva dobové autobusy z „Tour of Legends“.
Umenie na kolesách
Mercedes-Benz O 3500 z roku 1950 prišiel na trh s klasickou dlhou prednou kapotou ako odkazom toho, že jeho konštrukcia stále vychádza z nákladného auta Mercedes-Benz L 3500. Jeho dizajn mala pod palcom konštrukčná kancelária v Sindelfingene a že sa im podaril, svedčí aj skutočnosť, že sa z neho do roku 1955 predalo až 6000 kusov. Dnes sa nad týmito čislami mnohí pousmejú, no v tom období to stačilo na to, aby bol najúspešnejším autobusom svojej doby. Exemplár na fotkách bol v aktívnej službe až do roku 1975, kedy ho odkúpila skupina nadšencov a zrenovovala do súčasnej podoby.
Mercedes-Benz O 3500
Setra S6 z roku 1962 naopak zaujme veľmi nadčasovým a elegantným dizajnom, ktorý z nej robil nielen najmenšiu Setru všetkých čias, ale aj najpríťažlivejší autobus toho obdobia. Obrovské presklené plochy zabezpečovali svetlo v kabíne a výborný výhľad pre všetkých cestujúcich, nezávislé zavesenie kolies zasa patričný komfort aj na rozbitých cestách. Setra S6 totiž bodovala samonosnou karosériou s motorom umiestneným vzadu a položila technický základ aj neskorším a väčším modelom Setra. Setra na fotografiách slúžila až do roku 1972 Univerzite aplikovaných vied v Ulme.
Setra S6
zdroj: Daimler Truck