Od tretej generácie modelu Force si Tatra sľubuje naozaj veľa. Ako uvádza samotná automobilka, „Trojka“ so sebou prináša zásadné vylepšenie koncepcie s nízko položenou kabínou a vzduchom, či vodou chladeným motorom nad prednou nápravou. V ponuke sa však objavuje aj novinka – Force s motorom umiestneným vpredu. Tatra sa netají ani tým, že Force III ponúkne toľko verzií, že na trhu nahradí aj Tatru Terra, čím dôjde k výraznejšej unifikácii výrobného portfólia. Práve z toho by mali v konečnom dôsledku ťažiť aj zákazníci. „Tatra Force III je kľúčový modelový rad Tatry s veľkým potenciálom ďalšieho rozširovania,“ hovorí o dôležitosti novinky pre automobilku generálny riaditeľ Tatry, Lukáš Andrýsek.
Nízko položená kabína má veľký význam, čo automobilka nezabúda pripomenúť. „Krátke aj predĺžené kabíny sa vyznačujú malou celkovou výškou, čo umožňuje prejazd v nízkych profiloch a znižuje riziko poškodenia kabíny. Jej súčasťou je aj integrovaná ochrana posádky pri prevrátení auta. Pri dvojdverových verziách je k dispozícii aj ochrana proti padajúcim predmetom,“ dopĺňa riaditeľ výskumu a vývoja automobilky, Radek Smolka.
Kabína môže byť na želanie vybavená aj ochranou proti padajúcim predmetom FOPS (Falling-Object Protective Structures). Bola vyvinutá priamo pre potreby hasičov a nechýba v nej ani bezpečnostný prielez.
Nízko umiestnené majáky zlepšujú priechodnosť auta v nízkych priestoroch.
Striekačky z Poličky
Ako prvú predstavila automobilka verziu Force III 4x4 so štvordverovou kabínou a hasičskou nadstavbou z THT Polička. K dispozícii je však aj verzia 6x6 s krátkou kabínou určená na montáž hasičskej cisterny. A nasledovať budú ďalšie. Aj so znakom náprav 8x8 a vzduchom chladenými motormi V8 (340 kW/462 k) a V12 (440 kW/598 k). Pre vybrané trhy sú k dispozícii aj vodou chladené agregáty Cummins s emisnou normou Euro VI. Tatra si vyrába 10 a 14-stupňové prevodovky s novou generáciou elektronického radenia, k dispozícii je však aj 12-stupňová automatizovaná prevodovka ZF TraXon (tá doteraz nebola pre hasičské verzie k dispozícii) a 6-stupňový automat Allison. Hasičské verzie sú vybavené aj ochranou elektrických vedení a podvozku proti teplu a otvorenému plameňu. Tatra sa netají zámerom dodávať Force III nielen hasičom, ale aj záchranárom, armáde a samozrejme aj civilnému sektoru.
Pod čelným oknom nechýbajú prídavné svetlá využiteľné aj pri hlbokom brodení.
zdroj: Tatra Trucks, Pozary.cz