Gaussin prezentuje svoj najnovší model AGV H2 ako momentálne najmodernejšie riešenie pre prístavy a logistické centrá, ktoré dnes spoliehajú predovšetkým na dieselové ťahače určené pre presnú manipuláciu s návesmi a kontajnerovými podvozkami, ako je napríklad aj vlani predstavený nemecký Kamag PT.
Francúzi tvrdia, že ich riešenie pohonu s pomocou palivových článkov a elektromotorov je nielen ekologickejšie, ale firmám má navyše ušetriť prevádzkové náklady. Gaussin sa odvoláva na to, že náklady na výrobu vodíka klesli od roku 2015 o viac ako polovicu a navyše prístavy majú byť prirodzeným miestom, kde sa H2 prepravuje, skladuje a tým pádom nemá byť zložité ani tankovanie.
S kapacitou 65 ton
Či je to skutočne takto jednoduché, určite posúdia konkrétne centrá individuálne, v každom prípade ak vás vodíková technológia zaujíma, tu sú ďalšie technické detaily.
Nové vozidlo AGV H2 má prepravnú kapacitu 65 ton, pričom každá z oboch náprav je navrhnutá tak, aby zvládla individuálne zaťaženie až 50 ton. O pohon tohto stroja sa starajú dva elektromotory s celkovým systémovým výkonom 615 koní a o zásobovanie elektrickou energiou sa starajú hneď dva zdroje.
Na vykrývanie výkonových špičiek je v prepravníku inštalovaná batéria s kapacitou 60 kWh, pričom podľa Gaussinu by aj tie mali stačiť na tri hodiny prevádzky. Samozrejme takýto výkon by nebol dostatočný, AGV H2 má však k dispozícii palivový článok s výkonom 45 kW a k tomu nádrže na 20 kilogramov vodíka uskladneného pod tlakom 350 barov.
Samotný vodík by mal stačiť na prevádzku 15 hodín, takže plne nabitý a dotankovaný model AGV H2 by mal byť schopný nepretržite pracovať 18 hodín. Jeho maximálna rýchlosť je 25 kilometrov za hodinu a ako sme už spomínali, jeho pohyb vo vyhradenom priestore je autonómny.
zdroj: Gaussin